کشتی باری ايران، كه به گفته دولت این کشور حامل " كمكهاى انسان دوستانه" برای یمن است، مجبور به تغيير مسیر و حرکت به سوی جیبوتی شد.
بنا به گزارش خبرگزارى " فارس" اين كشتى جهت بازرسی به بندر جیبوتی می‌رود. قبلا مسؤولان ايرانى اعلام كرده بودند كه کشتی "کمکهای" ایران به مستقیما به یمن خواهد رفت واجازه تفتيش آن به هيچ ارگان يا نهاد بين المللى داده نخواهد شد.

به گزارش فارس، امدادرسان كشتى «ایران‌شاهد» نيز برای بازرسی توسط سازمان ملل به جیبوتی می‌رود" وافزوده كه " این کشتی پس از بازرسی جیبوتی را به مقصد بندر الحدیده یمن ترک می‌کند".

به گفته ایران، در اين كشتى ۲۵۰۰ تن کمک‌های ضروری و تجهییزات پزشکی و امدادی، و تعدادى از فعالان ضد جنگ از اروپا و آمریکا و ۱۵ خبرنگار حضور دارند.

خبرگزارى رسمى دولت ايران "ایرنا " علت تغيير مقصد کشتی نجات را "کارشکنی های صورت گرفته از سوی دولت سعودی" اعلام كرد.

ايرنا به نقل از یک منبع آگاه مستقر در کشتی نجات در مسیر خلیج عدن به تنگه باب المندب، گفت: "به احتمال زیاد کشتی نجات ابتدا به بندر جیبوتی رفته و پس از بازرسی از سوی نیروهای صلیب سرخ جهانی به مقصد نهایی خود در بندر حدیده یمن خواهد رفت."

وی افزود: "در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از کشور جیبوتی برای پهلو گرفتن در آبهای این کشور هستیم."
کشتی نجات هم اکنون با گذر از آبهای بندر عدن و سواحل جنوب یمن به سمت تنگه باب المندب و دریای سرخ در حال حرکت است.
قبلا سخنگوی نیروهای ائتلاف عربى به رهبری سعودى هشدار داده بود که این ائتلاف تنها پس از بازرسی کشتی حامل کمک‌های ایرانی اجازه رسیدن آنها به یمن را می‌دهد.