۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۶, شنبه

وحشت سراپاي خامنه اي را هم فراگرفت زيرا - احتمال دارد حملات نظامي آمريکا در سوريه ادامه يابد سی ان ان

ابوسیاف، یکی از رهبران اصلی داعش کشته شد













احتمال دارد حملات نظامي آمريکا در سوريه ادامه يابد   
سی ان ان اعلام کرد عملیات نظامی آمریکا در سوریه برای هدف مهمی بوده است و احتمال دارد چنین حملاتی در خاک سوریه ادامه یابد.
نیک پیتون والش خبرنگار شبکه نیز در گزارشی از بیروت گفت:« عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا در میدان نفتی شرق سوریه به کشته شدن ابوسیاف یکی از سرکردگان دولت اسلامی عراق و شام(داعش) منجر شد. ابوسیاف در بهره برداری دولت اسلامی عراق و شام(داعش) از ثروت نفتی اش برای به دست آوردن پول نقش کلیدی ایفا می کند. ابوسیاف یکی از چهار یا پنج سرکرده اصلی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) به شمار می رود. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای انجام دادن چنین عملیات ، ریسک زیادی را به جان خرید. اگر پنتاگون فقط می خواست ابوسیاف را بکشد می توانست از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. اما اینکه شماری از بهترین نیروهای ارتش آمریکا برای این عملیات به کار گرفته می شوند با هدف دستگیری ابوسیاف و همسرش بوده است.»
وی افزود: «آنها عملیاتی در خاک سوریه و در منطقه ای انجام دادند که در کنترل دولت اسلامی عراق و شام(داعش) بوده است. آیا یکی از اهداف این عملیات جلوگیری از پیشروی های دولت اسلامی عراق و شام(داعش) در الرمادی بوده است؟ در پاسخ باید گفت این گزینه بسیار نامحتمل است. بعید است آمریکا جان نیروهای ویژه خود را برای این هدف به خطر بیندازد. آیا این عملیات آمریکا در سوریه شروع یک سری عملیات جدید است؟ در پاسخ باید گفت چنین احتمالی وجود دارد و ممکن است در آینده شاهد عملیات بیشتری از این نوع برای از پای درآوردن سران دولت اسلامی عراق و شام(داعش) باشیم. شاید احتمال دیگری که درباره این عملیات مطرح باشد این باشد که احتمالا فردی مهمتر از ابوسیاف در مکان این حمله بوده است. شاید یک شهروند گروگان آمریکایی در این مکان بوده است. با این اوصاف، می بینیم که سوالهای بسیاری در این خصوص مطرح است.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر