۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران

سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران

هیئتی متشکل از نمایندگان دفتر سیاسی طالبان به تهران سفر کرده است. در حالیکه طالبان در پی بهبود روابط خود در منطقه است، سازمان‌های اطلاعات مخفی پاکستان و افغانستان برای نبرد با طالبان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
دو تن از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر
دو تن از اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر
شماری از نمایندگان سیاسی طالبان افغانستان به ایران سفر کرد‌ه‌اند. خبرگزاری تسنیم در "گزارشی اختصاصی" از ورود هیئتی متشکل از اعضای دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر به تهران خبر داده است. این هیئت به رهبری طیب آغا، مسئول دفتر سیاسی طالبان در قطر دوشنبه (۱۸ مه/ ۲۸ اردیبهشت) وارد تهران شده است.
طیب آغا معاون مطبوعاتی و مترجم ملاعمر، رهبر طالبان است. گفته می‌شود طیب آغا در شمار معدود افرادی است که با ملاعمر ارتباط مستقیم دارد. طیب آغا ریاست کمیته سیاسی طالبان را بر عهده دارد که وظیفه آن تعیین اهداف سیاسی طالبان و گسترش ارتباطات آن با دولت‌های خارجی است.
به گزارش تسنیم، نمایندگان طالبان افغانستان در نخستین روز سفر خود با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای بحث و تبادل نظر کردند. جزئیات بیشتری از این دیدارها اما منتشر نشده است.
هیئت سیاسی طالبان افغانستان پیش‌تر نیز دو بار به ‌منظور دیدار با مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران و شرکت در "کنفرانس بین‌المللی بیداری اسلامی" به ایران سفر کرده بود.
دويچه آلمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر