۱۳۹۴ خرداد ۷, پنجشنبه

اپوزیسیون ایران: پیونگ یانگ و رژیم تهران در زمینه سلاحهای هسته‌یی همکاری می‌کنند

خبرگزاری فرانسه 28 می 2015
فرانسه – پاریس

اپوزیسیون در تبعید ایران روز پنجشنبه اعلام کرد رژیم ایران «همکاری گسترده‌ای» با کره شمالی در زمینه سلاحهای هسته‌ای دارد. این اپوزیسیون اطمینان می‌دهد که رژیم ایران قصدی برای دست برداشتن از تلاش برای به‌دست آوردن سلاح اتمی ندارد.
شورای ملی مقاومت ایران بر اساس گزارشی که تکیه بر منابع مختلف در داخل رژیم ایران دارد اطمینان می‌دهد: «رژیم ایران به‌کار با کره شمالی در رابطه با کلاهکهای هسته‌ای و موشکهای بالستیک ادامه می‌دهد».

بر اساس این گزارش هیأتی از متخصصان اتمی کره شمالی به مدت یک هفته در اواخر آوریل در سایتی متعلق به وزارت دفاع در تهران اقامت داشتند. این ”سومین هیأت هسته‌ای و موشکی کره شمالی بود که در سال 2015 به ایران سفر کرده است ”. از سوی دیگر رژیم تهران همچنین به‌طور مرتب متخصصان هسته‌ای خود را به پیونگ یانگ می‌فرستد.

به گفته اپوزیسیون در تبعید که اظهار می‌دارد که دو سال در این زمینه تحقیق کرده است: محسن فخری‌زاده ”عنصر کلیدی جنبه نظامی برنامه هسته‌ای ایران ”در 12آوریل 2013 در سومین آزمایش هسته‌ای هدایت شده از سوی رژیم کره شمالی حضور داشت .

شورای ملی مقاومت اعلام کرد: این مبادلات ”به‌روشنی نشان می‌دهد که رژیم آخوندی هیچ قصدی برای دست برداشتن از مقاصدش برای به‌دست آوردن سلاح استراتژیک که در قلب برنامه هسته‌ای‌اش است ندارد ”.

گفتگوهای بین‌المللی برای یافتن یک راه‌حل تاریخی قبل از پایان ژوئن بر سر برنامه هسته‌ای رژیم ایران که از سال 2000 در مرکز تنشها است، در جریان است. جامعه بین‌المللی ظن آن دارد که رژیم ایران هنوز به جستجو و تحقیق برای کسب سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر