۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

ماجراجوئي خامنه اي براي شكستن محاصر يمن به هر قيمت براي تجهيز حوثي ها به موشك

ايران اسرار 23 ارديبهشت 94
اخبار دروني از بيت خامنه اي حاكي است كه سرلشگر پاسدار  قاسم سليماني ارزيابي از وضعيت يمن و انصارالله (حوثي ها) به خامنه اي داد، كه در آن تصريح شده كه عربستان بدليل اشراف كامل به وضعيت نظامي يمن و اطلاع از تمامي مراكز لجستيك بدون نياز به شناسائي هاي عملياتي در بمبارانها “طوفان قاطعيت“ ضربات كيفي به تسليحات حوثي ها و نيروهاي عبدالله صالح زده است و بويژه موشك ها كه امكان جابجائي به محل امن را نداشته اند ضربات بالائي خورده اند.
با توجه به حمايت سياسي منطقه اي و بين المللي كه ائتلاف عربستان بدست آورده است و بويژه قطعنامه سازمان ملل، شرايط سياسي طوري است كه در هر مذاكره اي در شرايط فعلي در چارچوب قطعنامه سازمان ملل است كه يك شكست براي انصارالله و جمهوري اسلامي است. (زير طبق قطعنامه بايد عبدريه منصور هادي را بعنوان رئيس جمهور قانوني بپذيرند و خلع سلاح شده و در چارچوب يك گروه سياسي فعاليت كنند...).
در اين ارزيابي آمده است: « لازمه تغيير اين شرايط سياسي، تغيير در صحنه نظامي است. در اين رابطه حوثي ها آمادگي دارند كه از حالت صبر هوشمندانه خارج شده و ضرباتي را به عربستان بزنند كه عربستان پاي پذيرش پاره اي از شروط انصار حزب اله  بيايد. از نظر نيرو و انگيزه براي عمليات برادران انصارالله ميگويند كه آمادگي دارند، اما كمبود جدي تسليحات و بويژه موشك است. براي پشتيباني و لجستيك مانع اصلي محاصره يمن است. كه براي هر اقدامي ضرورت دارد كه اين محاصر شكسته شود
بدنبال اين گزارش خامنه اي دستور داد كه شكستن محاصره در دستور كار قرار گيرد و بدنبال اعلام پايان طوفان قاطعيت و شروع مرحله عمليات بازگرداندن اميد، سپاه قدس طرح شكستن محاصره از طريق هوائي را در دستور اجرا قرار داد. براي اينكار كاپيتان صداقت نيا كه از كاپيتانهاي عملياتي سپاه و بويژه سپاه قدس محسوب ميشد و بارها با هواپيماهاي شركت ماهان به مناطق عملياتي قدس در كشورهاي منطقه منجمله يمن پرواز داشت، انتخاب شد. خامنه اي براي اين مأموريت به او پيام داد. چنانكه صداقت نيا بعداز اين پرواز اظهار شرمساري از خامنه اي كه خواست خامنه اي محقق نشده تشريح كرد كه ميخواسته به هر قيمت حتي كشته شدن تمام سرنشينان، هواپيماي ايرباس 310 را كه شامل تسليحات و تعدادي از فرماندهان انصارالله و تعدادي از فرماندهان سپاه قدس را در صنعا به زمين بنشاند. كه اگر باند فرودگاه را با بمباران شخم نزده بودند، صداقت نيا در فرودگاه به زمين نشسته بود. خامنه اي بعداز بازگشت با صداقت نيا شخصا ديدار و از او قدرداني كرد!
بدنبال شكست طرح سپاه قدس، با اعلام آتش بس 5 روزه كه از ساعت 23 روز 12 مي 2015 شروع شده رژيم تصميم گرفت كه يك كشتي اين محاصره بكشند و اين كشتي در حال حاضر عازم بندرهاي يمن است و در 20 مي (30 ارديبهشت) طبق برنامه به مقصد ميرسد. كه آمريكا و عربستان اعلام كردند كه اجازه ورود به بندر يمن را نميدهند و از رژيم خواسته اند به جيبوتي برود و بارهايش آنجا تخليه كرد كه بعداز چك منتقل خواهد شد، ولي محموله اصلي كشتي كه  تسليحات است امكان پذير نيست كه جز بدست حوثي ها طرف ثالثي آنرا تحويل بگيرد! در همين رابطه سرتيپ پاسدار مسعود  جزايري  معاون ستاد مشترك نيروهاي مسلح گفت: «ما صراحتاً اعلام ميكنيم خويشتن داري جمهوري اسلامي ايران حد و اندازه اي داره و آن كشور عربستان سعودي حاكمان تازه كار سعودي در عربستان و هم آمريكاييها و ديگران بايستي توجه داشته باشند كه چنانچه بيش از اون بخواهند ايجاد مزاحمت بكنند براي جمهوري اسلامي در ارتباط با كمك رساني به كشورهاي منطقه چه بسا آتشي به پابشود كه مهار اون قطعاً از دست اونها خارج خواهد شد. »
لذا خامنه اي از روي استيصال بعداز شكستش در فرودگاه صنعا، دست به ماجرجوئي جديدي زده كه در روزهاي آينده بايد منتظر شكست جديد ولايت فقيه باشيم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر