۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۶, شنبه

با تغيير تعادل قوا در سوريه وشكستهاي پي در پي خامنه اي در جبهه هاي سوريه - آمريكا با عمليات ويژه خبر دادكه ابوسیاف کشته شد

ابوسیاف، یکی از رهبران اصلی داعش کشته شدگروه بین الملل، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای از کشته شدن یکی از سرکرده های اصلی داعش در شرق سوریه خبر داد.
به گزارش بولتن نیوز، سایت وزارت دفاع آمریکا گزارش داد اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای عملیات ویژه آمریکا روز گذشته عملیات دستگیری یکی از سرکرده های اصلی داعش را آغاز کردند.
کارتر گفت شب گذشته به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح آمریکا، دستور عملیات در منطقه العمر در شرق سوریه برای دستگیری یک سرکرده اصلی القاعده موسوم به ابو سیاف و همسرش ام سیاف را به نیروهای عملیات ویژه آمریکا صادر کردم.
وزیردفاع آمریکا گفت ابوسیاف در عملیات نظامی داعش دست داشت و همچنین مسئولیت تجارت غیرقانونی نفت و گاز و دیگر امور مالی این گروه را برعهده داشت.
وی گفت ابوسیاف در این درگیری و پس از آنکه با نیروهای آمریکایی درگیر شد کشته شد.
کارترگفت نیروهای آمریکایی ام سیاف را که مظنون به عضویت در داعش است و نقش مهمی در فعالیت های این گروه تروریستی ایفا کرده است دستگیر کردند. وی همچنین احتمالا در برده کشی از یک زن جوان ایزدی که شب گذشته آزاد شد دست داشته است.
وی گفت هیچ نیروی آمریکایی در این عملیات کشته یا زخمی نشده است که ضربه شدید دیگری به داعش بود.
ابوسیاف، یکی از رهبران اصلی داعش کشته شدوی افزود این اقدام باردیگر نشان داد که آمریکا هیچگاه در جلوگیری از پنهان شدن و پناه گرفتن تروریستی که شهروندان آمریکایی و دوستان و متحدان آمریکا را تهدید می کنند به هیچ وجه تعلل نمی کند.
کارتر از همه نظامیانی که در این عملیات پیچیده و دشوار حضور داشتند و همه آنهایی که از این عملیات حمایت کردند قدردانی کرد.
 با دمشق هماهنگي نکردیم، اما با بغداد کردیم          
شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد برای عملیات قتل ابوسیاف یکی از سران داعش در شرق سوریه با دولت این کشور رایزنی و هماهنگی نداشته است.
اما سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، برنادت میهان گفت که این عملیات با موافقت کامل مقامات عراقی انجام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر