شبکه خبری «المنار» وابسته به حزب الله لبنان، خبر مرتبط بار وزنامه «الاخبار» را که آن هم وابسته به این حزب و تابع مطلق سیاست‌هایش است، منتشر کرد. این روزنامه لبنانی خبری درباره اعلام «بسیج عمومی» توسط حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرده بود.
در گزارش روزنامه «الاخبار» آمده بود که نصر الله در سخنانی به مناسبت روز مجروح که در جمعی محدود ایران شده، گفته است: «باید تا صفین ادامه دهیم، هرکس در صفین ایستادگی کند به مقصد می‌رسد.»
به نظر می‌رسد این سخنان باعث بحران شده است چرا که شبکه «المنار» به سرعت با انتشار توضیحی، تاکید کرد که سخنان نصر الله به طور جزئی نقل شده و از مسیر خود خارج شده است.
در گزارش روزنامه «الاخبار» آمده است که نصر الله اذعان کرد پایان اختلاف سعودی-قطری، همه را «علیه ما» کرد و اکنون وضعیت نیازمند «جانفشانی‌های بزرگ است.» بنا بر این گزارش نصرالله گفته است «اگر عزم‌ها جزم شود، استخوان‌هایشان را در هم خواهیم شکست و هرکس سخنش جز این باشد، خائن و احمق است. شیعیان سفارت آمریکا هم خائن، مزدور و احمق هستند.»
بنا به گزارش روزنامه «الاخبار» نصرالله گفته است که در آستانه «اعلام بسیج عمومی» قرار دارد.
اما انتشار این سخنان در روزنامه وابسته به حزب الله، واکنش‌های مختلفی در پی داشت به ویژه اینکه نصرالله به جنگ صفین اشاره کرد که اشاره‌های فرقه‌ای مشخصی دارد. از این رو دستگاه رسانه‌ای حزب الله بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن مدعی شد که سخنان نصر الله از مسیر طبیعی‌اش خارج شده و تنها به صورت گزیده بخش‌هایی از آن منتشر شده است.
این بیانیه شگفتی بیشتری در پی داشت چرا که منبع انتشار سخنان نصرالله رسانه‌ای وابسته به حزب الله است.