محسن رضایى فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران از احتمال امتداد «طوفان قاطعیت» به سوریه همانند یمن و وقوع جنگى «ایرانى- عربى» خبر داد.
رضایی، در گفت‌و‌گویی با خبرگزارى «فارس» وابسته به سپاه پاسداران ایران، روز یکشنبه تصریح کرد: «حرکتی که عربستان در یمن و برخی دیگر در بحرین و سوریه شروع کرده‌اند، ادامه خواهند داد. متأسفانه باید بگوییم احتمال دارد عربستان به حوادث دیگری در منطقه دست بزند؛ البته الان نمی‌توان‌ دقیق گفت ‌چه حرکتی انجام خواهد داد؛ اما به نظر می‌رسد عربستان به جز یمن دست به ماجراجویی دیگری بزند.»
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران از احتمال وقوع یک جنگ «ایرانى - عربى» سخن گفت وتاکید کرد: «سیاست آمریکا و صهیونیسم این است که اعراب را رو به روی ما قرار دهند و آن‌ها را با ما درگیر کنند؛ بنابراین، احساسم این است که در حال حاضر باید لباس پاسداری را بپوشم و در کنار فرماندهان باشم».
ناظران بر این باورند که ایران، از طریق مداخلات خود را در سوریه، یمن، عراق و لبنان، مسبب اصلى هر جنگ احتمالی در منطقه خواهد بود.
فرمانده اسبق سپاه ایران از «تلاش دشمن برای توسعه جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران، با توجه به تهدیدات نظامی غرب» سخن گفته واعلام کرد: «من هرجا که احساس خطر کنم سعی می‌کنم، آنجا حاضر شوم لذا امروز باتوجه به وضعیت حساس منطقه احساس خطر کردم و لباس سبز پاسداری را بار دیگر بر تن کردم.»
رهبر ایران، علی خامنه‌ای، در ماه گذشته به درخواست محسن رضایی برای بازگشت به سپاه پاسداران موافقت کرده بود. ناظران بازگشت رضایى را به عنوان مقدمه اى به نظامی کردن کشور و مهیا کردن اوضاع براى پیامدهاى ناشی از دخالت سپاه پاسداران در جنگ هاى سوریه، عراق و یمن تفسیر کرده‌اند.
رضایی پیش‌تر طى نامه اى سرگشاده به عبدالمالک حوثى رهبر کودتاگران یمن، در تاریخ ۲۹ مارس، از وى خواست تا به مقاومت علیه عملیات «طوفان قاطعیت» ادامه دهد.