۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۸, دوشنبه

اعلام اعتصاب غذاي نرگس محمدي



بدنبال مراجعه خانم نرگس محمدي به بهداري زندان اوين و عدم تحويل داروهايش ، وي دست به اعتصاب غذا زده است.  وي قبلا نيز درمورد بيماري اش هشدار داده بود.

مطابق پيامي كه از زندان به بيرون فرستاده است در خصوص شرايط خود چنين توضيح داده است: ”براي گرفتن داروهايم 6 بار بهداري رفتم . 2 مقام (نصيري پور و حميدي ) آمدند بند و گفتند همه داروهايت را بنويس و بنده کامل نوشتم دادم بهشون. اما داروهايم را کامل نمي دهند . از جمله يکي از داروهاي بسيار مهم من را تا امروز ندادند و من ديروز 26/2 حالم بد شد و فشارم به نوسان شديد افتاد تا 15 بالا رفت و پايين به 11 رسيد تپش قلب شديد گرفتم و به بهداري اعزام شدم ولي باز دارويم را ندادند . نامه اي به دادستان نوشتم و گفتم حق هر اعتراضي را براي خودم محفوظ مي دانم . نصيري پور در اين ديدار من را تهديد کرد که چون خيلي سر و صدا برايت مي کنند قاضي حکم شديدي خواهد داد . (قاضي صلواتي) . پزشک متخصص اعصاب اينجا ، داروهايم را تغيير داده که من نگرانم و به آنها گفته ام که دست به داروهاي من نزنيد ولي گوش نمي دهند . من بايد به پزشک خودم اعزام شوم . (دکتر نوربالا) در رابطه با عدم دسترسي من به داروهايم که بايد با مراجعه فوري به پزشک متخصصم در بيرون زندان تغيير پيدا کند نه با نظر دکتر زندان ، اطلاع رساني کنيد .
همسرم نامه اي به دادستان بنويسد و مسئوليت اين نوع بازداشت و اين نوع نگهداري را بر گردن او بياندازد . من توسط نيروهاي امنيتي وزارت اطلاعات بازداشت شدم به دروغ به من گفتند اين فقط يک نوع گفت و گوست ولي دروغ گفتند . احضاريه ندادند تا حداقل بچه هايم را سر و سامان دهم . اجازه ندادند به برادرم يا مادرشوهرم زنگ بزنم و مطمئن شوم کسي پيش آنها آمده و من بارها تقاضاي 1 تلفن دادم اما قبول نکردند . من برگه بازداشت را تا الان رويت نکردم فقط شفاهي اجراي احکام گفت براي اجراي حکم آوردن...”

فريدام مسنجر – يكشنبه 27 ارديبهشت 94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر