منابع خبری آمریکا روز پنج شنبه از بازداشت ۴ تن از اعضای یک خانواده آمریکایی لبنانی تبار هوادار حزب الله لبنان گزارش دادند. این افراد به اتهام قاچاق اسلحه از ایالات متحده و ارسال آن به حزب الله لبنان متهم هستند.
بازداشت شدگان که دارای یک رستوران پیتزایی در شهر کوچک «سیدار راپیدز» در ایالت ایوا هستند، اسلحه‌ها را از طریق دریا از سواحل دریای آمریکا به لبنان می‌فرستادند.
علی عفیف الحرز ۵۰ ساله، وفرزندش آدم ۲۲ ساله و برادرش باسم عفیف الحرز ۲۹ ساله وسارا ماجد همسر باسم و زعی‌تر ۲۴ ساله از یک خانواده و همه آن‌ها در لبنان به دنیا آمده‌اند. 
به گزارش العربیه به نقل از رسانه‌های آمریکای، اعضای این خانواده از درآمد رستوران پیتزایی ناراضی بودند و برای کسب اموال بیشتری به فروش اسلحه روی آوردند.
به گفته پلیس ایالت «آیوا» این افراد تلاش می‌کردند که حدود ۱۵۲ قطعه از سلاح‌های متنوع را با لوازم یدکی و کالاهای دیگر از طریق قاچاق و با مدارک حمل و نقل غیر قانونی و جعلی از طریق دریا به حزب الله لبنان ارسال کنند.
علی الحرز عضو بزرگ خانواده یکی از اعضای رسمی و علنی حزب الله است و دیگر اعضای خانواده در شبکه‌های اجتماعی فیس بوک به هواداری و دفاع از حزب الله لبنان معروف هستند.
در بررسی‌های اولیه پلیس ایالت آیوا، ثابت شد که بازداشت شدگان طی ۱۷ ماه گذشته ۱۱۳ قطعه از انواع سلاح‌ها را از مغازه‌های فروش اسلحه در ایالت «آیوا» خریداری کرده و بیش از ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کردند. آن‌ها همچنین در آواخر ۲۰۱۴ حدود ۲۰ قطعه سلاح از یک نمایشگاه فروش اسلحه خریداری کردند.
طبق این گزارش هواداران حزب الله لبنان پس از خریداری این سلاح‌ها از سوی دستگاه امنیتی ایالت «آیوا» تحت کنترل بودند و زمانی که برای ارسال این اسلحه از طریق دریا آمده می‌شدند توسط پلیس بازداشت شدند.