علی خامنه‌ای
 روز شنبه ۱۶-۵-۲۰۱۵ در دیدار با جمعی از مسئولان و برخی از سفرای کشورهای اسلامی، در واکنش به اظهارات اخیر باراک اوباما در اجلاس کمپ دیوید که گفته بود ایران از تروریست حمایت می‌کند، اظهار داشت، «تروریست شما هستید، اقدامات تروریستی، کار شماست ما با تروریسیم مخالفیم».
رهبر ایران با وصف مجدد آمریکا به «استکبار» این کشور را عامل اصلی شکل گیری «جاهلیت مدرن» دانست.
خامنه‌ای مبارزه آمریکا با «تروریست» را ادعایی دروغ دانسته و ایالات متحده را به تاسیس گروه تروریستی داعش متهم کرد.
وی در واکنش به اجلاس اخیر کمپ دیوید که با حضور رئیس جمهوری آمریکا و سران کشورهای همکاری خلیج برگزار شد، گفت: «خلیج فارس امن برای همه امن است و خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود».
رهبر ایران بدون نام بردن از کشور پادشاهی سعودی گفت: «امروز یمن به صحنهٔ کشتار کودکان و زنان بی‌گناه تبدیل شده است که عامل آن کشورهای به ظاهر مسلمان هستند اما طراح و عامل اصلی آن، آمریکا است».
خامنه‌ای در ادامه با تاکید بر حمایت از شبه نظامیان یمن و سایر کشورهای منطقه گفت: «ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند ما از هر مظلومی حمایت خواهیم کرد. ما هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد».
رهبر ایران در واکنش به اظهارات اخیر اوباما مبنی بر حمایت رژیم ایران از تروریسم نیز خطاب به مقامات دولت آمریکا گفت: «تروریست شما هستید، اقدامات تروریستی، کار شماست ما با تروریسم مخالف هستیم و با آن مبارزه و از هر مظلومی نیز حمایت خواهیم کرد».