علامه محمد علی الحسینی، روحانی مبارز شیعه لبنان و دبیر کل شورای اسلامی عربی، در گفت و گو با شبکه خبری الحدث اظهار داشت که حسن نصرالله، رهبر شبه نظامیان حزب الله لبنان، بخشی از جنگ های ولی فقیه در منطقه به شمار می رود.
به گفته الحسینی، نصر الله در سخنان روز گذشته خود، تلاش می کرد، وحشت را از طرفداران خود پاک کند.
دبیر کل شورای اسلامی عربی تاکید کرد که تنها ارتش لبنان است که از این کشور حمایت می کند و نه طرف دیگری که به جنگ های مذهبی به ویژه در سوریه درگیر است.
وی افزود: «تناقض در گفته های حسن نصر الله به عوامل مختلفی از جمله اینکه او تصمیم گیرنده واقعی نیست، برمی گردد. به گفته علامه الحسینی تصمیم های نصر الله از تهران فرستاده می شود.»
سپس افزود:« او (نصر الله) سرباز ولی فقیه است به همین دلیل در تناقض گویی قرار گرفته است. یک بار می گوید ما در سوریه دخالت نمی کنیم و بار دیگر اظهار می دارد که دخالت ما به خاطر حمایت از مرقد حضرت زیبت است.»
دبیر کل شورای اسلامی عربی، سپس گفت:« نصر الله دانش آموز ولی فقیه است، … باید بدانیم بر اساس گفته های نصر الله شماری از عناصر وی جاسوسان CIA هستند اما ما به عنوان شیعیان لبنان، می دانیم که آمریکا دوست کشورمان است و روابط دیپلماتیک با آن داریم.»
وی گفت که نصر الله خود را به باتلاق سوریه انداخته است و به جز حزب وی کسی را برای همراهی در سوریه حتی در میان شیعیان نیافته است.
الحسینی در باره ایران گفت: «رژیم ایران برای ما از گروه داعش خطرناک تر است، چرا که کشورهایمان را تهدید می کند.» به گفته روحانی لبنانی، رژیم ولایت فقیه تولید کننده داعش است. و این رژیم است که کشورهای عربی را در بحرین، سوریه، عراق ، یمن و همچنین لبنان تهدید می کند.»
الحسینی خطاب به نصر الله گفت:« ما به عنوان عرب های شیعه به تو اجازه دخالت های منفی در امور کشورهای عربی از جمله سعودی را نمی دهیم .»