۱۳۹۷ تیر ۲۰, چهارشنبه

وزارت‌خارجه آمریکا:‌ طرح تروریستی رژیم ایران در پاریس را تا تعیین‌تکلیف نهایی دنبال می‌کنیم

وزارت‌خارجه آمریکا:‌ طرح تروریستی رژیم ایران در پاریس را تا تعیین‌تکلیف نهایی دنبال می‌کنیم

وزارت امور خارجه آمریکا
وزارت‌خارجه آمریکا شب گذشته در یک جلسه توجیه ویژه توسط یک مقام ارشد این وزارتخانه به توطئه تروریستی رژیم ایران علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس پرداخت.

سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۱۰ژوئیه ۲۰۱۸

یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: هیاتی از مقامات ارشد وزارت‌خارجه از دوائر مختلف سه روز را در عربستان سعودی برای مشورت با وزیر خارجه، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر انرژی و روسای امنیتی کشور و مدیر اطلاعات گذراندند.
ما به عربستان سعودی رفته بودیم تا فشار بیشتری را علیه رژیم ایران هماهنگ کنیم.
ما در مورد راه‌های جدید برای محروم ساختن این رژیم از منابع درآمدش برای مرعوب کردن مردم و ترساندن سایر کشورها گفتگو کردیم.

رژیم ایران سفارتخانه‌هایش را به مرکز تروریستی تبدیل کرده است

ما در مورد این‌که رژیم ایران چگونه از سفارتهایش به‌عنوان پوششی برای توطئه حملات تروریستی استفاده می‌کند گفتگو کردیم.
جدیدترین نمونه آن توطئه‌یی بود که در بلژیک خنثی شد و ما دیپلومات ایرانی را داشتیم که خارج از سفارت اتریش به‌عنوان بخشی از توطئه بمب‌گذاری علیه گردهمایی رهبران اپوزیسیون ایران در پاریس عمل می‌کرد.
آمریکا از تمامی کشورها می‌خواهد که به‌دقت در مورد دیپلوماتها در سفارتهای ایران تحقیق کنند تا از امنیت کشورهای خود مطمئن شوند.


خطرات تروریسم رژیم ایران برای تمامی کشورها

اگر رژیم ایران بتواند توطئه بمب‌گذاری در پاریس انجام دهد می‌تواند توطئه حملات را در هر جایی در جهان انجام دهد. ما از تمامی کشورها می‌خواهیم در مورد استفاده این رژیم از سفارت هایش به‌عنوان پوشش دیپلوماتیک برای توطئه حملات تروریستی هوشیار باشند.
مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: تازه‌ترین توطئه در اروپا توسط رژیم ایران فصلی دیگر از تاریخچه طولانی است که به ۱۹۸۴ بر می‌گردد زمانی که این رژیم شروع به هواپیماربایی در خطوط هوایی تجاری و بمب‌گذاریها و سوءقصد ها کرد.
بنا بر این اگر شما فقط به آنچه که رژیم ایران فقط در اروپا از سال ۱۹۸۴ انجام داده و تا کنون ادامه داشته نگاه کنید تمامی کشورهای دنیا باید هوشیار بوده و از خود علیه تهدیدات ایران حفاظت کنند.
و این تازه‌ترین نمونه است که رژیم ایران با استفاده از پوشش دیپلوماتیک برای تروریسم توطئه می‌کند.
ما قطعاً که از تمامی کشورها می‌خواهیم که تصمیمات درستی در مورد امنیت خود بگیرند ما فکر می‌کنیم رژیم ایران تهدیدی ماندگار برای کشورها است و آنها باید که هوشیار باشند.

دستگیری دیپلومات رژیم ایران جدی است

مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: دستگیری دیپلومات رژیم ایران بسیار جدیست. ما از نزدیک با بلژیک و اتریش و آلمان تا تعیین‌تکلیف نهایی این توطئه بمب‌گذاری در پاریس که دو سخنران آمریکایی در آن حضور داشتند خواهیم رفت.

خبرنگار: فکر می‌کنید ایران مسئول آن است؟
مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا: بله ما این طور فکر می‌کنیم.
ما ادعای مسخره رژیم ایران را که این یک عملیات فریب بوده باور نداریم.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر