۱۳۹۷ تیر ۱۳, چهارشنبه

دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان نقل کرده ومطبوعات، نوشتند :رژیم ایران دنبال کسب سلاح های کشتار جمعی

دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان نقل کرده ومطبوعات، نوشتند :رژیم ایران دنبال کسب سلاح های کشتار جمعی

سایت هسته ای رژیم ایران
سایت هسته ای رژیم ایران
تازه‌ترین گزارش دستگاه اطلاعاتی آلمان از ایالت باواریا نشان می‌دهد که رژیم ایران تلاش دارد زرادخانه سلاح های متعارف را گسترش دهد و به سامانه جنگ‌افزارهای کشتار جمعی دست یابد.
مطبوعات بین‌المللی این مطلب را از سند منتشر شده ۳۱۲صفحه‌ای دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان نقل کرده و نوشتند: «ایران، کره شمالی، سوریه و پاکستان در تلاش هستند تا زرادخانه سلاح های متعارف را از راه دستیابیو توسعه جنگ‌افزارهای کشتار جمعی گسترش بخشند.»
سند دستگاه اطلاعاتی باواریای آلمان در آوریل ۲۰۱۸منتشر شده و در آن به تلاشهای غیرقانونی این کشورها دردستیابی و گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌یی، میکروبی و شیمیایی اشاره شده است.

قاچاق قطعات برای ساخت سلاحهای کشتار جمعی

در این گزارش آمده است ایران درصدد تهیه قطعات مورد نیاز در ساخت سلاحهای کشتار جمعی از آلمان و دیگر کشورهای پیشرفته و نیز کسب دانش فنی در این قلمرو است.
ایران در سال ۲۰۱۷ تلاش کرده بود از شرکتهای آلمانی مواد و فناوری مورد نیاز در ساخت جنگ‌افزارهای کشتار جمعی را خریداری کند.

تاریخچه تلاشهای رژیم ایران برای دستیابی به دانش تولید سلاحهای کشتار جمعی

در این گزارش با مراجعه به گزارش دیگری که در اوایل ماه ژوئن امسال منتشر شده بود می‌پردازد در آن گزارش دستگاه اطلاعاتی آلمان در ایالت بادن- وورتمبورگ آمده بود: «ایران هم‌چنان مانند پاکستان و سوریه در تلاش است تا به ابزارها و دانش فنی تولید جنگ‌افزارهای کشتار جمعی دست پیدا کند. همزمان در تلاش است تا سامانه موشکی حمل چنان سلاحهایی را توسعه دهد.»

بیشتر بدانید:
در رابطه با فعالیتهای غیرقانونی رژیم ایران در آلمان گزارشات متعددی در مطبوعات و رسانه‌های این کشور منتشر شده است ذیلا به برخی از این موارد اشاره شده است:
... در بخش دیگری از گزارش اداره حراست از قانون اساسی آلمان در ایالت نورد راین وستفالن درباره فعالیتهای وزارت اطلاعات و در این ایالت برای پیشبرد برنامه تسلیحات کشتار جمعی به‌ویژه برنامه موشکی رژیم آخوندی آمده است:
قسمت ضداطلاعات در زمان مورد نظر گزارش (2016) 32مورد تلاش (رژیم ایران) برای کسب مواد (ممنوعه) را ثبت کرده است که مشخصاً و یا با احتمال قوی در خدمت یک برنامه‌ اشاعه تسلیحات کشتار جمعی قرار داشته‌اند. این رقم یک کاهش محسوس را در زمینه تلاشهایی که برای کسب مواد ممنوعه صورت گرفته و (از سوی ادارات) در ایالت نورد راین وستفالن شناسایی شده‌اند نشان می‌دهد. بالاترین رکورد این تلاشها در سال 2015 بود و آمار آن به 141مورد بالغ می‌شد.

با این همه، رژیم ایران کماکان مهمترین سوژه‌ای است که تمرکز فعالیتهای مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی را به خود مشغول ساخته است. بخش عمده این موارد معطوف به تقاضاهای صورت گرفته برای کسب مواد قابل استفاده در برنامه موشکی رژیم ایران می‌باشد. در اکثر موارد، ارسال کالاهای مورد نظر (به ایران) با موفقیت همراه نبود. زیرا اداره حراست از قانون اساسی توانست به شرکتهای مربوطه بموقع هشدار بدهد و یا خود شرکتها که پیشاپیش نسبت به این موارد حساس شده بودند، تقاضاهای مشکوک را شناسایی کرده و آنها را برآورده نکردند.


استفاده از شرکتهای پوششی
 

اداره حراست از قانونی اساسی آلمان در ایالت نورد راین وست فالن در ادامه گزارش سال ۲۰۱۶خود، تحت عنوان مسیرهای تهیه مواد ممنوعه، روشها و مسیرهایی را که عوامل رژیم برای ارسال این مواد به ایران تحت حاکمیت آخوندها به‌کار گرفته‌اند فاش کرده و با به نمایش گذاشتن کروکی مسیرهای انتقال کالاها با قابلیت استفاده در تسلیحات کشتار جمعی به ایران می‌افزاید:
از شیوه‌های بسیار مرسوم در تهیه مواد قابل استفاده در تکنولوژی اشاعه تسلیحات کشتار جمعی این است که علاوه بر این‌که اهداف استفاده ظاهراً اهداف غیرنظامی ذکر می‌شوند، محلهای اشتباهی نیز به‌عنوان مقصد نهایی کالا اعلام می‌شوند. در اینرابطه نه تنها خیلی اوقات شرکتهای پوششی به‌عنوان گیرنده عنوان می‌شوند، بلکه اغلب تلاش می‌شود کشور مقصد ارسال کالا نیز مخفی نگه داشته شود. برای این منظور در سال 2016کشورهای علاقمند به این مواد ممنوعه، باز هم به‌صورت گسترده از شبکه‌های (پوششی) خرید استفاده کردند. (جزئیات بیشتر)

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر