۱۳۹۷ تیر ۱۵, جمعه

طرح تروریستی رژیم ایران، زوج دستگیر شده سلول مخفی رژیم ایران بود- استاندارد بلژیک:

 طرح تروریستی رژیم ایران، زوج دستگیر شده سلول مخفی رژیم ایران بود- استاندارد بلژیک:

استاندارد بلژیک - خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران
استاندارد بلژیک - ۴ژوئیه ۲۰۱۸

 

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران: زوج دستگیر شده یک سلول مخفی رژیم ایران بود


وزارت‌خارجه رژیم ایران می‌گوید زن و شوهر دستگیر شده در بلژیک در ارتباط با حمله برنامه‌ریزی شده به یک تجمع مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس، افراد وابسته به این گروه اپوزیسیون بوده‌اند، ولی سرویسهای امنیتی بلژیک بر این باور نیستند. از نظر سرویسهای بلژیکی این زن و شوهر جاسوسان فرستاده شده توسط رژیم ایران بوده‌اند.
سایت وزارت‌خارجه رژیم ایران روز چهارشنبه به‌نقل از سخنگوی خود بهرام قاسمی نوشته است « بر اساس اطلاعات موجود، افراد دستگیر شده در بلژیک عناصر عملیاتی شناخته شده سازمان مجاهدین خلق بوده‌اند».

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران - هدف حمله انفجاری در میتینگ مجاهدین خلق بود

این در حالی است که دو روز قبل از آن، مقامات فرانسوی و بلژیکی اعلام کردند که یک زن و شوهر تبعه بلژیک با اصلیت ایرانی، امیر سعدونی، متولد ۲۶آوریل ۱۹۸۰ و نسیم نعامی، متولد۲۰سپتامبر ۱۹۸۴، که قصد حمله انفجاری در یک میتینگ مجاهدین خلق داشتند، روز شنبه ۳۰ژوئن در ویلپنت پاریس دستگیر شدند.

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران – حضور چندین شخصیت سیاسی آمریکایی در گردهمایی پاریس

در گردهمایی پاریس چندین شخصیت سیاسی آمریکایی مانند شهردار سابق نیویورک، رودی جولیانی، که امروز وکیل رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ است، شرکت داشتند.
زوج دستگیر شده قبل از این‌که به فرانسه برسند، توسط واحدهای ویژه پلیس بلژیک در روز شنبه در خودروی مرسدس خود در یکی از مناطق بروکسل متوقف شدند. در بازرسی از خودروی آنها، در یک کیف زنانه ۵۰۰گرم مواد انفجاری تی آ تی پی و یک مکانیزم چاشنی انفجاری کشف شد.

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران – نقش بازی‌کردن مزدوران وزارت اطلاعات

سرویس تخریب ارتش بلژیک این مواد منفجره را به‌صورت کنترل شده منفجر کرد.
امیر سعدونی و نسیم نعامی پس از سالها اقامت در بلژیک، دو سال پیش تابعیت بلژیکی دریافت کردند. آنها در بازجویی گفتند که تحت تهدیدهای حکومت ایران اقدام به این عمل کرده‌اند و ادعا کردند« در غیراین صورت، خانواده ما در ایران بهای آن را می‌پرداختند».
اما یک منبع در سرویسهای امنیتی به استاندارد می‌گوید: « این حرفها نقش بازی‌کردن است که آنها آن را برای روزی که طرحشان خراب شود بارها تمرین کرده بودند. »

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران – سلول مخفی برای روز مورد نیاز

منبع ادامه می‌دهد: « این یک سلول مخفی بود که می‌باید برای روز مورد نیاز آماده باقی می‌ماند.»
طرفداری و رابطه آنها با مجاهدین خلق صرفاً وسیله نفوذ آنها در بین مخالفان ایران بود و به آنها امکان می‌داد تا برای خود پناهندگی سیاسی درخواست کنند.
سرویس های امنیتی معتقدند که این دو، سالهاست که توسط اسدالله اسدی که روز یکشنبه در آلمان دستگیر شد هدایت می‌شدند.

خنثی شدن طرح تروریستی رژیم ایران و لغو مصونیت دیپلمات تروریست رژیم

اسدالله اسدی متولد ۲۲دسامبر ۱۹۷۱یک دیپلمات ایرانی در سفارت اتریش بود.
چندین ساعت قبل از ورود حسن روحانی به اتریش، سفیر رژیم ایران در این کشور به فوریت توسط دولت بلژیک احضار شد و به وی ابلاغ گردید که اتریش مصونیت دیپلماتیک مأمور مزبور را لغو خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری د.پ.آ در آلمان دادستان کل در بامبرگ در جنوب این کشور، اعلام کرده است که اسدی به‌زودی می‌تواند به بلژیک استرداد شود. جایی که تحقیقات در مورد عملیات بمبگذاری ادامه می‌یابد.
چندین منبع به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند: به‌دلیل این‌که جرم در کشور دیگری غیر از کشوری که این دیپلمات در آن مأمور به خدمت بوده صورت گرفته است، مصونیت دیپلماتیک برای این فرد کارایی ندارد.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر