۱۳۹۷ تیر ۱۹, سه‌شنبه

شرکتهای آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند - آنگلا مرکل:

شرکتهای آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند

  - آنگلا مرکل:

شرکت‌های آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند
شرکت‌های آلمانی خود باید ریسک ماندن در ایران را بپذیرند
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت شرکتها آزاد هستند تا بر سر ادامه فعالیت در ایران خود تصمیم بگیرند.
صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری با شرکت نخست‌وزیر چین در برلین افزود: «شرکتهایی که ممکن است در معرض تهدید تحریم‌های آمریکا در نتیجه فعالیت‌هایشان در ایران قرار گیرند، خود باید مسئولیت این ریسک را تحمل کنند».
صدراعظم آلمان گفت: «هم‌چنان مسائل زیادی وجود دارد که باید بر سر آن با رژیم ایران مذاکره کنیم».
آنگلا مرکل در عین‌حال گفت ما به توافق برجام پایبند هستیم.

بلوکه کردن بخشی از داراییهای رژیم ایران در آلمان

محمد دهقان عضو کمیسیون قضایی مجلس رژیم روز پنجشنبه ۵ژوئیه برابر با ۱۴تیر۹۷ فاش کرد آلمان بخشی از دارایی‌های ارزی ایران را بلوکه کرده است.
وی در مصاحبه با خبرگزاری فارس با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌یی (برجام) گفت: «پس از خروج آمریکا اعتماد به اروپایی‌ها کاری غلط به‌نظر می‌آمد که این اقدام آلمانی‌ها در بلوکه کردن دارایی‌‌های ایران این موضوع را به اثبات رساند».

آمریکا هیچ شرکتی را از تحریمهای ایران معاف نمی‌کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۸می برابر با ۱۸اردیبهشت ۹۷ اعلام کرد ایالات متحده از توافق هسته‌یی با ایران که سال ۲۰۱۵ منعقد شد، خارج می‌شود.
پس از این اعلام، ترامپ فرمان از سرگیری تحریم‌های ایران را که بر پایه توافق هسته‌یی تعلیق شده بود، امضا کرد.
برخی کشورهای اروپایی مذاکراتی با آمریکا برای معاف شدن شرکتهایشان از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران آغاز کردند. اما به‌نظر می‌رسد ترامپ نمی‌خواهد در برابر این خواسته کوتاه بیاید. او یکشنبه ۱ژوئیه برابر با ۱۰تیر ۹۷ در پاسخ به سؤالی در برنامه «ساندی مورنینگ فیوچر» که از شبکه فاکس‌نیوز پخش می‌شود درباره این‌که آیا شرکتهای اروپایی در صورت تعامل با ایران مجازات خواهند شد؟، گفت: «بله، به‌طور حتم. این چیزی است که ما آن را به‌طور قطع انجام خواهیم داد».
طی هفته‌های گذشته بسیاری از شرکتهای اروپایی، بازار تهران را ترک کردند.


خروج شرکتهای نفتی اروپا

پروژه‌های نفتی دیگر و در میان آنها پروژه گاز طبیعی توتال در ایران که میلیاردها دلار ارزش داشت در صورتی‌که از تحریمهای آمریکا معاف نشوند تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
در حالی که هنوز دولتهای اروپایی و آسیایی تلاش می‌کنند با نجات بعضی طرفهای توافق با رژیم ایران تحریمهای آمریکا را به عقب بیاندازند، تحلیلگران امید ندارند تحریمهای آمریکا را بتوان دور زد یا از آنها معاف شد.
شرکت مشورت نفتی اف جی ای گفت اروپا و آسیا توان آن را ندارند که با قدرت مجازاتهای آمریکا مقابله کنند. این شرکت اضافه کرد که این وضعیت را قبول خواهند کرد چرا که کسی پیدا نمی‌شود که رژیم ایران را بر آمریکا ترجیح دهد.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر