۱۳۹۷ تیر ۱۲, سه‌شنبه

مذاکرات مفتضح و اعطای تابعیت به ۲۵۰۰تن از وابستگان رژیم ایران - دونالد ترامپ:

 مذاکرات مفتضح و اعطای تابعیت به ۲۵۰۰تن از وابستگان رژیم ایران - دونالد ترامپ: 

توئیت دونالد ترامپ
توئیت دونالد ترامپ
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه ۱۲تیر۹۷ طی پیامی گفت:‌ «مشخص شده است که دولت اوباما طی مذاکرات مفتضح مربوط به توافق رژیم ایران، به ۲۵۰۰ ایرانی شامل مقامهای دولتی، تبعیت آمریکایی داده است. این مسأله چقدر بزرگ و بد است».




فرزندان مسئولان با پول مردم در آمریکا حال می‌کنند

آخوند مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع روز ۵تیر۹۷ اعتراف کرد:‌ «آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت، به ٢٥٠٠نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندانشان جزو این ٢٥٠٠نفر باشند. آن هم در شرایطی که حدود ٣٠تا ٤٠نفرشان مشغول تحصیل هستند و باقی این جمعیت با پول مردم حال‌شان را می‌کنند و با هزینه منافع ملی، از رانت استفاده می‌کنند. اینها باید روشن شود. نمی‌توان مردم را با کله‌ملق‌بازی و پشتک‌زدن قانع کرد. کسی که دل در گروی خارج دارد، نمی‌تواند منافع ملی را تأمین کند.».
وی افزود: امروز اگر این افراد از آمریکا اخراج شوند، مشخص می‌شود که چه کسانی زد و بند دارند و منافع ملی را به آب‌نبات آمریکا می‌فروشند.

روحانی که پسرش سه تابعیتی است

آخوند مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌یی کمیسیون امنیت مجلس که سخنانش در خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ۵تیر۹۷ درج شده گفت:
رئیس‌جمهوری که پسرش سه‌تابعیتی است؛ هم تابعیت کانادایی دارد، هم تابعیت انگلیسی و هم تابعیت ایرانی، آیا می‌تواند نگاه به داخل و مصرف کالای ایرانی را ترویج کند؟! بیایید به داخل نگاه داشته باشید.

یک فقره امتیاز دیگر اوباما به رژیم ایران

واشنگتن پست ۷ژوئن در مورد تحقیقات کنگره آمریکا بر سر مماشات دولت اوباما و امتیازاتی که به رژیم ایران داده شده در مطلبی به قلم کرن دیانگ از جمله نوشت:
بنا بر نتایج یک تحقیقات دو ساله توسط جمهوریخواهان که روز چهارشنبه منتشر گردید، دولت اوباما در اوایل سال ۲۰۱۶به تلاش زیاده‌ای دست زد تا به‌دنبال اجرایی شدن توافق اتمی کمک کند که ایران درآمد‌های نفتی قبلی خود را که تحت تحریم‌ها در حسابهای بانکی خارج قرار داشت را گرد آورد و فعالانه در رابطه با این تلاش‌ها کنگره را گمراه نمود...
اما دولت اوباما در آن زمان گفته بود، از انجماد خارج کردن حسابهای بانکی آمریکایی ایران پایان کار است. چه قبل و چه بعد از اجرای توافق، مقامات دولتی مکرراًً به کنگره گفته بودند که (رژیم) ایران تحت تحریم‌های غیراتمی باقیمانده و به هیچ‌وجه امکان دسترسی به سیستم مالی یا مؤسسات آمریکایی را نخواهد داشت.
این زیرکمیته کنگره، بر این باور است که لااقل یک نمونه پیدا کرده که چنین نبوده و وزارتخانه‌های خزانه‌داری و خارجه پرزیدنت باراک اوباما، به تلاش فوق‌العاده دست زده‌اند تا قوانین را به نفع (رژیم) ایران منعطف کنند.
این گزارش، جریان تراکنشهای قبلاً منتشر نشده بانک مسقط در دولت عمان را برحسب تاریخ قید می‌کند و نشان می‌دهد، در حالیکه توافق در ژانویه ۲۰۱۶ اجرا شد، این بانک عمان، نگهدارنده ۷/۵میلیارد دلار پول تهران بوده است (این پول حاصل پرداخت کشورها در قبال خرید نفت ایران تحت یک کاهش تحریم‌ها، قبل از عقد توافق اتمی بود).
طبق توافق اتمی، رژیم ایران قادر بود این پول را برداشت کند، اما این پول به ارز ریال عمان بود که یکی از سخت‌ترین ارزها برای تبدیل در جهان است. و ایران نیاز داشت آن را به یورو تبدیل کند.
به‌خاطر غیرشفاف بودن ارز عمان و نقش عظیم آمریکا در سیستم مالی جهانی، عملی‌ترین مسیر برای تبدیل چنین حجمی از ریال، یک بانک آمریکایی بود که مرجحاًً یکی از دو بانکی باشد که با بانک مسقط رابطه دارند.
اینکار تنها چند ثانیه وقت می‌برد و نیازی هم نبود که ایران مستقیماًًً وارد شود. یک پیام کامپیوتری از عمان به نهاد آمریکایی می‌رسید که به نوبه خود پیامی را به بانک دیگری در اروپا می‌داد.

ترفندهای دولت اوباما برای تبدیل میلیاردها دلار برای رژیم ایران
جهت تسهیل این تبادل، مقامات اوباما وارد بحثهای مطول با مقامات ایرانی و عمانی شدند؛ از دو بانک آمریکایی خواستند که این تبادل را انجام دهند؛ به‌طور غیرعلنی یک پروانه خاص خزانه‌داری صادر کردند که تضمین می‌کرد که تحت تحریم‌های باقیمانده آمریکا، بانک دست به چنین کاری بزند؛ و حتی سراغ بانک مرکزی فدرال آمریکا در نیویورک برای گرفتن کمک رفتند.
اما در نهایت، این روش پیش نرفت و نهایتاً، عمان راه کُندتر و پیچیده‌تری را در پیش گرفت که بتدریج مبالغ کم یورو را در اروپا خریداری کند که قابل انتقال به ایران باشد. هیچیک از کسانی‌ که درگیر این موضوع بودند با اطمینان نمی‌توانند بگویند که آیا رژیم ایران تمامی ۷/۵میلیارد دلار را دریافت کرده است یا نه.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر