مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا پنجشنبه 12 ژوئیه از متحدان ایالات متحده خواست در قطع منابع درآمدی نظام ایران کمک کنند.
پومپئو در توئیتی که در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد نوشت: «از متحدان و شرکایمان می‌خواهیم به کمپین فشار اقتصادی علی نظام ایران که آن را رهبری می‌کنیم بپیوندند. باید منابعی را که این نظام از آن برای کمک مالی به تروریسم و دایر کردن جنگ‌های نیابتی استفاده می‌کند را قطع کنیم».
و افزود: «نمی‌توان زمانی را که در آن ایران برای اقدامی تروریستی، اعمال خشونت‌آمیز یا بر هم زدن ثبات در یکی از کشورهایمان برنامه‌ریزی می‌کند، پیش‌بینی کرد».
پومپئو تصویری را در توئیت خود منتشر کرد که در آن مواضعی نشان داده می‌شود که ایران در سال‌های 1979 تا 2018، دست به عملیات و اقدام‌های خشونت‌آمیز زد.

پیش از این دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرده بود که ایران اکنون «با احترامی بسیار بیش از گذشته» با ایالات متحده تعامل می‌کند و انتظار می‌رود دو طرف به نوعی از توافق دست یابند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، ترامپ در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل گفت: «روزی خواهد رسید که ایران با من تماس بگیرد و خواستار گفت‌وگو برای دست‌یابی به توافقی شود. ما این کار را خواهیم کرد».
اشاره پمپئو و ترامپ به اقدام آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است.