۱۳۹۷ تیر ۲۰, چهارشنبه

آلمان دیپلمات بازداشت شده رژیم ایران را متهم به توطئه تروریستی کرد

آلمان دیپلمات بازداشت شده رژیم ایران را متهم به توطئه تروریستی کرد

 

تصویر اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم
دادستانهای آلمانی می‌گویند آنها یک دیپلمات ایرانی را به جرم فعالیت در کادر عامل خارجی و توطئه برای ارتکاب به‌قتل متهم کرده‌اند.
دادستانهای فدرال روز چهارشنبه گفتند اسدالله اسدی دیپلمات مستقر در وین مظنون به بستن قرارداد با یک زوج در بلژیک برای حمله به نشست اپوزیسیون تبعیدی ایران در پاریس است. آنها گفتند او مظنون به دادن یک وسیله حاوی ۵۰۰گرم مواد منفجره TATP به این زوج بوده‌است.

اسدی در اوایل این ماه در نزدیکی شهر آلمانی آشافنبورگ در یک حکم اروپایی پس از دستگیری یک شخص ایرانی‌تبار در بلژیک بازداشت شد و مقامات گزارش دادند که مواد منفجره قوی را در خودرو وی پیدا کرده‌اند.

دادستانها گفتند که تحقیقات آنها مانع درخواست استرداد این مظنون از بلژیک نمی‌شود.

جزییاتی از توطئه تروریستی

روز شنبه ۱۱تیر۹۷دادستانی فدرال بلژیک و اداره فدرال اطلاعات و امنیت این کشور در یک اطلاعیه مشترک اعلام کردند:‌ یک زوج تروریست را که مأموریت داشتند به یک حمله تروریستی علیه همایش بزرگ مقاومت در پاریس در نهم تیر ماه دست بزنند، در بلژیک دستگیر کردند و برای آنها حکم دستگیری توسط قاضی صادر کردند.
طبق این اطلاعیه از آنها حدود ۵۰۰گرم ماده TATP و یک مکانیزم چاشنی انفجاری در کیف زنانه لوازم آرایش کشف شد. بنا بر این اطلاعیه همزمان در فرانسه یک نفر که مظنون به همدستی با دو نفر فوق می‌باشد دستگیر شده است. اطلاعیه می‌افزاید یک دیپلمات ایرانی از سفارت رژیم آخوندی در وین، رابط تروریستهای دستگیر شده بوده است که او نیز در آلمان دستگیر شده است.
زن و شوهری که در یک مرسدس بنز در شهر آنتورپ بلژیک دستگیر شده‌اند، امیر سعدونی (۳۸ساله) و نسیم نعامی (۳۴ساله) بودند که خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند. آنها تابعیت بلژیکی داشتند.
امیر سعدونی در یک شرکت کشتیرانی که بین هلند و بلژیک تردد داشت کار می‌کرد و مخفیانه به ایران رفت و آمد می‌کرد. نسیم نومنی در سال ۱۳۸۸از ایران به بلژیک رفته بود و با سعدونی ازدواج می‌کند.

دیپلمات تروریست رژیم چه کسی است؟

دیپلمات تروریستی که روز یکشنبه ۱۰تیر ماه در جنوب آلمان دستگیر شد اسدالله اسدی (۴۷ساله) است که از سال ۱۳۹۳رئیس ایستگاه اطلاعات آخوندی در سفارت رژیم در وین است. او دستور نهایی حمله به گردهمایی ۹تیر را به تروریستها ابلاغ کرده بود. به گزارش مطبوعات آلمان اسدالله اسدی ماده انفجاری را در لوکزامبورگ به امیر سعدونی و همسرش تحویل داده بود.
اسدی جانشین مصطفی رودکی یک دیپلمات تروریست دیگر شده بود که در سال ۹۳از اتریش به تهران بازگشت و در سال ۱۳۹۶به‌عنوان دبیر اول سفارت به آلبانی اعزام شد تا به جاسوسی و زمینه‌سازیهای تروریستی علیه مجاهدین بپردازد. برای تسهیل کار رودکی، کانون هابیلیان و مؤسسه دیده‌بان، دو شعبه وزارت اطلاعات تحت عناوین فرهنگی و مطبوعاتی در آلبانی فعال شدند.

هویت فردی که در فرانسه دستگیر شد

کسی که در فرانسه به ظن همدستی با تروریستها دستگیر شده است، مهرداد عارفانی(۵۵ساله) است. همسر او که اکنون از او جدا شده است با یک مأمور اطلاعات در ایران در ارتباط بود.
پلیس بلژیک پنج محل دیگر را در نقاط مختلف بلژیک مورد بازرسی قرار داده که به دلایل امنیتی نتایج آن هنوز اعلام نشده است.
مقاومت ایران از این پیشتر بارها نسبت به آماده‌سازیهای تروریستی دیپلمات ها و مزدوران اطلاعات و نیروی قدس آخوندها در کشورهای اروپایی از جمله بلژیک هشدار داده بود. ارگانهای اطلاعاتی کشورهای اروپایی در گزارشهای سالیانه خود مستمراًً تأکید کرده‌اند که مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت ایران هدفهای اصلی وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس هستند. به‌دنبال اقدامات تروریستی رژیم، شورای اتحادیه اروپا در ۲۹آوریل ۱۹۹۷مقرر کرد مزدوران و مأموران اطلاعاتی و امنیتی آخوندها از کشورهای عضو اخراج شوند و به کسی از این مأموران اجازه ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا داده نشود.
در همین رابطه مقاومت ایران خواهان بستن سفارتخانه‌ها و نمایندگیهای رژیم آخوندی، لانه‌های ترور و جاسوسی، و اخراج دیپلماتها و مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای اروپایی شد و بر ضرورت افشا و انتشار تمام جزئیات این پرونده تأکید کرد. افکار عمومی‌ بایستی به‌طور کامل در جریان توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندها قرار بگیرند و این لازمه تأمین امنیت مخالفان و پناهندگان ایران است.

مطالب مرتبط

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر