۱۳۹۷ مرداد ۴, پنجشنبه

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی نحوه مقابله با رژیم ایران

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا برای بررسی نحوه مقابله با رژیم ایران

جلسه شورای امنیت ملی آمریکا
جلسه شورای امنیت ملی آمریکا
نشست ویژه شورای امنیت ملی آمریکا با حضور مقامهای پنتاگون برای بررسی گزینه‌های واشنگتن در قبال رژیم ایران برگزار شد.
در این جلسه درباره راهبرد ایالات متحده در قبال رژیم ایران پس از خروج از توافق هسته‌یی و گزینه‌های پیش روی آمریکا برای فشار به این رژیم گفتگو شد.
ایالات متحده دو ماه پیش از برجام خارج شد و حدود ده روز دیگر اولین دور تحریمها علیه رژیم ایران را باز می‌گرداند.
وال استریت ژورنال نوشت:‌ این نشست چهار روز بعد از هشدار توئیتری دونالد ترامپ به حسن روحانی برگزار می‌شود و در آن علاوه بر جان بولتون، جیمز متیس وزیر دفاع، جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، مایک پمپئو وزیر خارجه و تعداد دیگری از مقامهای ارشد آمریکا حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:
دونالد ترامپ بامداد دوشنبه در توئیت جدیدی شدیداً به رژیم ایران هشدار داد و خطاب به حسن روحانی نوشت: دیگر هرگز آمریکا را تهدید نکن که گرفتار عواقبی می‌شوی که در تاریخ کمتر کسی آن را تجربه کرده است.
ترامپ در توییتر خود خطاب به روحانی گفت ما دیگر آن کشوری نیستیم که حرف‌های جنون آمیز شما در مورد خشونت و مرگ را تحمل کنیم. مواظب باش.
و این سخن ترامپ در واکنش به صحبتهای حسن روحانی است که روز یکشنبه ۳۱تیر مدعی شد: «جنگ با ایران، مادر جنگ‌ها و صلح با ایران، مادر صلح‌ها است.»
در همین حال، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا نیز به رژیم ایران هشدار داد در برابر ایالات متحده از زبان تهدید استفاده نکند.
جان بولتون گفت، رئیس‌جمهور ترامپ در گفتگو با او خاطرنشان کرده اگر خطایی از ایران سر بزند، هزینه‌ای می‌پردازد که کمتر کشوری پرداخته است.
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید، نیز روز دوشنبه گفت توئیت رئیس‌جمهور ترامپ نشانی آشکار از سختگیری آمریکا علیه ایران است.
جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفتگو با خبرنگاران گفته است که چندین نوبت درباره ایران با ترامپ صحبت کرده است و این‌که رئیس‌جمهوری آمریکا به او گوشزد کرده که همه اقدامات رژیم ایران را رصد کند تا اگر آنها اقدامی منفی انجام دهند با پاسخ بی‌سابقه آمریکا مواجه شوند.

دونالد ترامپ: اقتصاد ایران در حال فروپاشی است

دونالد ترامپ در بروکسل به خبرنگاران گفت که من می‌دانم که مقامهای رژیم ایران مشکلات زیادی دارند و اقتصاد آنها در حال فروپاشی است، در نقطه مشخصی آنها تماس خواهند گرفت و خواهند گفت بیائید توافق کنیم.

بنا بر گزارش رویتر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه ۲۱تیر۹۷ بعد از نشست سران ناتو در بروکسل به خبرنگاران گفت: «من می‌دانم که مقامهای رژیم ایران مشکلات زیادی دارند و اقتصاد آنها در حال فروپاشی است. ولی من این را به شما می‌گویم: در نقطه مشخصی آنها با من تماس خواهند گرفت و خواهند گفت « بیائید توافق کنیم». آنها در حال حاضر درد بسیاری احساس می‌کنند.»
دونالد ترامپ در این کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل توسط مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا همراهی می‌شد.


تحریمهای فلج کننده آمریکا علیه ایران

مجله تایم آمریکا نوشت پس از پاره کردن برجام، اکنون دولت دونالد ترامپ، در سراسر جهان تلاش می‌کند حمایت بین‌المللی از بازگشت تحریمهای فلج کننده اقتصادی علیه رژیم ایران را به دست بیاورد.

مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر