۱۳۹۷ تیر ۱۴, پنجشنبه

آمریکا تلاش می‌کند شرکتهای آلمانی را از ایران خارج کند

آمریکا تلاش می‌کند شرکتهای آلمانی را از ایران خارج کند

‌سفیر جدید آمریکا در برلین  سفیر ریچارد گرینل
‌سفیر جدید آمریکا در برلین سفیر ریچارد گرینل
‌سفیر جدید آمریکا در برلین به‌دنبال گفتگو با کمپانیهای کوچک و متوسط آلمانی است، تا آنها را تشویق به خروج از ایران بکند.
سایت پولتیکو ۱۴تیر۹۷:
سفیر ریچارد گرینل بی‌سر و صدا شروع به تماس با مدیران تجاری کمپانیهای آلمانی کرده و به آنها پیشنهاد کمک برای ورود به بازار بزرگتر و پرمنفعت‌تر آمریکا را ارائه می‌دهد...

سفیر آمریکا در آلمان روز سه‌شنبه در این رابطه با مقامات اتاق بازرگانی و صنایع آلمان و بیش از ده کمپانی آلمانی ملاقات کرده است...
این ابتکارعمل بخشی از یک استراتژی وسیعتر برای متقاعد کردن کمپانیهای اروپایی جهت خروج داوطلبانه آنها از ایران است. این اقدام بعد از تصمیم ایالات متحده به خروج از توافق اتمی و اعمال مجدد تحریمها علیه تهران است.
دونالد ترامپ تمایلی به چیزی کمتر از آوردن کامل آلمان به کمپ ضد رژیم ایران ندارد...

 

امتیازات آمریکا به شرکتهای آلمانی برای خروج از ایران

ایالات متحده به کمپانیهای آلمانی هویچ دیگری را نشان می‌دهد و آن بهبود روابط تجاری با عربستان سعودی است.
ریچارد گرینل به دولت آلمان پیشنهاد کمک واشنگتن برای حل و فصل مشکلات روابط برلین با ریاض را داده است. روابط بین دو کشور بعد از تصمیم برلین به توقف صادرات تسلیحات به تمامی کشورهای شرکت‌ کننده در جنگ یمن رو به وخامت گرائیده است...
عربستان در ماه نوامبر سفیرش در برلین را به عربستان فراخواند و وی هنوز به آلمان بازنگشته است.
همزمان کمپانیهای آلمانی در عربستان زیر فشار هستند و معتقدند که با یک تحریم غیررسمی مواجه هستند...
واشنگتن دلایل خودش را برای کمک به حل و فصل مشکلات بین این دو متحدش دارد، نزدیکتر کردن آلمان و عربستان به منزوی ساختن رژیم ایران کمک خواهد کرد...

 

تحریمهای فلج کننده آمریکا علیه ایران

مجله تایم آمریکا نوشت پس از پاره کردن برجام، اکنون دولت دونالد ترامپ، در سراسر جهان تلاش می‌کند حمایت بین‌المللی از بازگشت تحریمهای فلج کننده اقتصادی علیه رژیم ایران را به دست بیاورد.
این تلاش‌ها پیش از سفر هفته آینده دونالد ترامپ به اروپا در روز ۱۳ژوئیه آغاز شده است.

کاهش صادرات نفت ایران به صفر

مجله تایم می‌نویسد انتظار می‌رود ترامپ در اروپا رهبران این قاره را برای پیوستن به تحریمهای اقتصادی علیه ایران تحت فشار بگذارد، از جمله تحریمها با هدف کاهش صادرات نفت ایران به صفر.
به نوشته مجله تایم دونالد ترامپ هشدار داده است اگر متحدان اروپایی به تحریمهای آمریکا علیه ایران نپیوندند، تحریمهای ثانویه را علیه هر شرکتی که با ایران تجارت کند به اجرا می‌گذارد. رئیس‌جمهوری آمریکا امیدوار است این رویکرد رهبران اروپایی را وادار کند که پشت او متحد شوند.

فشار زیاد به اروپا

ریچارد گلدبرگ مذاکره‌کننده اصلی جمهوری‌خواهان سنای آمریکا برای اعمال چندین دور تحریمهای کنگره علیه رژیم ایران می‌گوید فشار بسیار زیادی متوجه متحدان آمریکا خواهد شد تا خود را با سیاست واشینگتن مطابقت دهند.
گلدبرگ که اکنون مشاور ارشد «بنیاد دفاع برای دموکراسیها» در واشینگتن است، می‌گوید اگر هر شرکت عمده‌ای، یا هر کشوری، به‌طور علنی تحریمهای آمریکا را نقض کند و اگر برای ایران امکان دسترسی به پول نقد را فراهم کند، چنین اقداماتی استراتژی دولت آمریکا را به‌شدت تضعیف می‌کند و به رژیم ایران شاهراهی برای ادامه حیات تا انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری می‌دهد.


مطالب مرتبط


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر