۱۴۰۲ آبان ۲۸, یکشنبه

حداد عادل ورود جمهوری اسلامی به جنگ غزه را مخالف «آرمان فلسطین» خواند

 حداد عادل ورود جمهوری اسلامی به جنگ غزه را مخالف «آرمان فلسطین» خواند

غلامعلی حداد عادل، از نزدیکان علی خامنه‌ای
{غلامعلی حداد عادل، از نزدیکان علی خامنه‌ای ووحشت از اینکه ممکن است آتش این جنگ دامنه مار ولایت وسر او را نشانه رود دنده عقب عقب نشینی کردودست به توجیه مسخره ای زد سایت افشا}

غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نزدیکان علی خامنه‌ای، از عدم مداخله جمهوری اسلامی در جنگ غزه دفاع کرد و با اشاره به کسانی که در ایران خواستار ورود در این جنگ هستند مدعی شد چنین چیزی خواسته اسرائیل است.

آقای حداد عادل به نام افراد و مقاماتی که خواهان ورود جمهوری اسلامی به جنگ غزه هستند اشاره نکرد.

او در برنامه‌ای در شبکه تلویزیونی «افق» تأکید کرد که دخالت مستقیم جمهوری اسلامی در جنگ غزه، به گفته او، «به سود آرمان فلسطین» نیست و افزود که این بحران را به «جنگ ایران و آمریکا» تبدیل خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز چند روز پیش به نقل از چند منبع گزارش داد که علی خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه، رئیس شاخه سیاسی حماس به او گفته است جمهوری اسلامی مستقیماً در جنگ حماس با اسرائیل مداخله نخواهد کرد.

این در حالی است که پس از آغاز درگیری بین حماس و اسرائیل در پی حمله این گروه افراطی به خاک اسرائیل و کشتن و به گروگان گرفتن شهروندان این کشور و چند کشور دیگر در ۱۵ مهر، برخی مقامات و شخصیت‌های سیاسی ایران در سخنان متعدد اسرائیل را تهدید کردند.

ازجمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران روز ۲۰ مهر هنگام ورود به بیروت، پایتخت لبنان، تهدید کرده بود که در صورت تداوم حملات اسرائیل علیه غزه، «احتمال واقعی» بازشدن جبهه‌های جدیدی در این جنگ جود دارد.

حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در روزنامه کیهان نیز خواستار بستن تنگه هرمز شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر