۱۴۰۲ آبان ۲۸, یکشنبه

ربوده‌شدن «کشتی بریتانیایی» توسط حوثی‌ها؛ اسرائیل جمهوری اسلامی را مسئول دانست

ربوده‌شدن «کشتی بریتانیایی» توسط حوثی‌ها؛ اسرائیل جمهوری اسلامی را مسئول دانست

دزدی دریائی توسط حوثی ها

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای جمهوری اسلامی ایران را مسئول ربوده‌شدن یک «کشتی بریتانیایی» در دریای سرخ خواند.

طبق بیانیه دفتر نتانیاهو، این «کشتی بریتانیایی» از سوی یک «شرکت ژاپنی» اداره می‌شد و بنا به تصمیم جمهوری اسلامی ایران از سوی حوثی‌های یمنی ربوده شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که خدمه کشتی مزبور ۲۵ نفر و از کشورهای اوکراین، بلغارستان، فیلیپین، و مکزیک بوده‌اند و هیچ شهروند اسرائیلی در میان ربوده‌شدگان نیست.

بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه می‌افزاید: «این یک اقدام تروریستی دیگر از سوی [جمهوری اسلامی] ایران است که بیانگر تشدید تجاوزگری [جمهوری اسلامی] ایران علیه شهروندان جهان آزاد است و پیامدهایی بین‌المللی درباره امنیت مسیرهای کشتی‌رانی جهان ایجاد می‌کند.»

ارتش اسرائیل نیز ربوده‌شدن کشتی مزبور از سوی حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی را «حادثه‌ای بسیار جدی در مقیاس جهانی» خواند.

به گفته ارتش اسرائیل، کشتی مزبور از مبدا ترکیه به مقصد هند در راه بود و تمامی خدمه آن غیرنظامی و غیراسرائیلی بودند.

تایمز اسرائیل به نقل از رسانه‌های عربی‌ گزارش داده که کشتی «رهبر کهکشان» حامل پرچم پاناما بوده است، تحت یک شرکت متعلق به آبراهام اونگار، سرمایه‌دار اسرائیلی، ثبت شده است، و در زمان ربوده‌شدن ٢٢ سرنشین داشته است.

پس از حمله مرگبار ۱۵ مهر حماس به اسرائیل و متعاقب آن، تهاجم گسترده اسرائیل به غزه با هدف نابودی حماس، آمریکا و متحدانش بارها ضمن اعلام حمایت قاطع خود از اسرائیل، به همه بازیگران دولتی و غیردولتی منطقه هشدار داده‌اند از وضعیت جاری سوء استفاده نکنند و موجب گسترش درگیری‌ها به کل منطقه نشوند.

حوثی‌ها که از سال ۲۰۱۵ میلادی، با ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در جنگ هستند، با ده‌ها هزار شبه نظامی و زرادخانه عظیم موشک‌های بالستیک و پهپادهای مسلح به یک نیروی نظامی بزرگ در شبه جزیره عربستان تبدیل شده‌اند.

واشنگتن در پی افزایش تنش‌های منطقه‌ای، نسبت به فعالیت‌های گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در حالت آماده‌باش قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر