۱۴۰۲ آبان ۳۰, سه‌شنبه

وزیر دفاع آمریکا در سفری غیرمنتظره به کی‌یف، بر حمایت نظامی از اوکراین تأکید کرد

وزیر دفاع آمریکا در سفری غیرمنتظره به کی‌یف، بر حمایت نظامی از اوکراین تأکید کرد


لرد آسین وزیر دفاع آمریکا وزلنسکی  رژیس جمهور اوکراین

در حالی‌که درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس در غزه از توجه جامعه جهانی به جنگ در اوکراین کاسته است، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، روز دوشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان)، در سفری غیرمنتظره وارد کی‌یف شد و بر حمایت ایالات متحده از اوکراین در برابر تهاجم نظامی روسیه، تأکید کرد.

 پنتاگون روز دوشنبه ٢٠ نوامبر (٢۹ آبان)، طی بیانیه‌ای دربارۀ سفر غیرمنتظرۀ لوید آستین به کی‌یف که به دلایل امنیتی از پیش اعلام نشده بود، تصریح کرد: «وزیر دفاع آمریکا امروز در کی‌یف حضور دارد تا با مقامات اوکراینی دیدار کند و بر حمایت همه‌جانبه و تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده از مبارزه اوکراین برای آزادی، تأکید کند».

پنتاگون در ادامۀ این بیانیه اعلام کرد: «وزیر دفاع آمریکا همچنین بر تداوم پایبندی ایالات متحده به تعهد خود مبنی بر ارائۀ کمک‌های امنیتی مورد نیاز اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه، تأکید خواهد کرد».

در همین حال، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پس از ورود به کی‌یف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، نوشت: «من امروز اینجا هستم تا این پیام مهم را برسانم که ایالات متحده آمریکا به ایستادن در کنار اوکراین در مبارزه آزادی‌خواهانۀ خود علیه تهاجم روسیه، چه اکنون و چه در آینده ادامه خواهد داد».  

سفر امروز لوید آستین با قطار از لهستان به کی‌یف، دومین سفر وزیر دفاع آمریکا از زمان آغاز تهاجم تمام‌عیار روسیه به خاک اوکراین است. 

ایالات متحدۀ آمریکا بارها متعهد شده است که تا هر زمان لازم باشد از کی‌یف حمایت خواهد کرد و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریۀ سال گذشته، به این کشور کمک نظامی ارائه داده است. این در حالی است که شمار زیادی از جمهوری‌خواهان در آمریکا، با ارائۀ میلیاردها دلار کمک نظامی از سوی دولت جو بایدن به اوکراین مخالفت می‌کنند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر خارجۀ این کشور، اخیراً در توجیه حمایت‌های امنیتی واشنگتن از کی‌یف، تأکید کردند: «بدون حمایت آمریکا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیروز خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحدۀ آمریکا بزرگترین ارائه دهندۀ کمک‌های نظامی به اوکراین است و کاهش حمایت‌های این کشور از کی‌یف، ضربۀ بزرگی به تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای آزادسازی مناطق اشغالی جنوبی و شرقی این کشور در نبرد با روسیه، وارد می‌کند.

در حالیکه حملات روسیه در جبهۀ شرقی اوکراین تشدید شده است، کی‌یف اخیراً اعلام کرد که روسیه قصد دارد عملیات بمباران زمستانی خود را به هدف فروبردن میلیون‌ها اوکراینی در تاریکی و سرما، از سر بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین همچنین گفته است که درگیری‌های جاری در نوار غزه، منجر به کاهش سرعت تحویل گلوله‌های کالیبر ۱۵۵ میلیمتری به ارتش اوکراین شده است.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر