۱۴۰۲ آذر ۷, سه‌شنبه

بمباران جنوب لبنان توسط ارتش اسرائیل

بمباران جنوب لبنان توسط ارتش اسرائیل


منطقه مرزی بین اسرائیل ولبنان 

دولت موقت لبنان و وزارت خارجه این کشور تاکید کردند که تصمیم به جنگ و تشدید تنش در مرزهای جنوبی، در دست اسرائیل است

 در پی آرامش شکننده دو روز گذشته در مرز لبنان و اسرائیل ، بمباران مناطقی در جنوب لبنان از سوی اسرائیل، سه‌شنبه 7 آذر از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، یک گلوله توپ اسرائیلی سه‌شنبه در نزدیکی شهر مرزی عیتا الشعب واقع در منطقه الراهب سقوط کرد.

تنش و درگیری

این حادثه در پی تمدید آتش‌بس موقت بشردوستانه میان اسرائیل و حماس در نوار غزه برای دو روز دیگر رخ داد، اگرچه این وقفه لبنان را شامل نمی‌شود.

با آغاز جنگ میان حماس و اسرائیل در نوار غزه، تنش در مرزهای لبنان واسرائیل در قالب رویارویی‌های شبه‌روزمره بین نیروهای اسرائیلی و حزب‌الله مشاهده شد که به نظر برخی از کارشناسان، دامنه این درگیری‌ها از اصول پذیرفته‌شده درگیری در جنوب لبنان میان دو طرف، فراتر نرفت.

از سویی بمباران‌های متقابل باعث شد که اسرائیل، ده‌ها هزار نفر از اهالی شهرک‌های شمالی نزدیک به مرز لبنان را در چارچوب اقدامی احتیاطی، از این مناطق تخلیه کند.

مقامات اسرائیلی بارها با این تهدید که در صورت ادامه بمباران از سوی شبه‌نظامیان حزب الله، بیروت را به غزه دوم تبدیل خواهند کرد، دولت لبنان را مسئول کنترل مرزها می‌دانند.

دولت موقت لبنان و وزارت خارجه این کشور نیز با اعلام این که لبنان نه خواهان جنگ و نه به دنبال آن است و نه آن را تحمل می‌کند، تاکید کردند که تصمیم به جنگ و تشدید تنش در مرزهای جنوبی، در دست اسرائیل است.

این در حالی است که نگرانی‌های بین‌المللی از بابت فراتررفتن درگیری‌ها از چارچوب اصول پذیرفته‌شده درگیری و تبدیل جنگ اسرائیل و فلسطین به یک درگیری گسترده‌تر منطقه‌ای، افزایش یافته که ممکن است باب مداخله دیگر گروه‌های مسلح نیابتی ایران در عراق، سوریه یا حتی یمن را در این جنگ بگشاید.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر