۱۴۰۲ آذر ۶, دوشنبه

ایران اتهام دخالت در توقیف کشتی اسرائیلی از سوی حوثی‌ها را رد کرد

ایران اتهام دخالت در توقیف کشتی اسرائیلی از سوی حوثی‌ها را رد کرد


کنعانی سخنگوی وزیر خارجه رژیم

 پس از اتهامات مطرح شده از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مبنی بر نقش‌داشتن ایران در ربودن کشتی روز گذشته توسط گروه حوثی در دریای سرخ، تهران در واکنش به این موضوع، دخالت خود را رد کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، دوشنبه بیست‌ونهم آبان دخالت ایران در توقیف کشتی باربری «گلکسی لیدر» متعلق به آبراهام رامی اونگار سرمایه‌دار اسرائیلی را رد کرد.

کنعانی همچنین با اشاره به گروه‌ها و شبه‌نظامیان مسلح در عراق، سوریه و یمن، موضع تهران مبنی بر اینکه نیروهای مقاومت در منطقه دستورات خود را از تهران نمی‌گیرند و نماینده کشورهای خود هستند، تکرار کرد.

او افزود: «گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند که در صورت عدم پایان دادن به جنایات جنگی و حملات علیه فلسطینی‌ها در غزه گروه‌‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود.»

این اظهارات در پاسخ به صحبت‌های روز گذشته نتانیاهو بیان شد که حمله حوثی‌ها به این کشتی را تحت دستورات ایران دانسته و خاطرنشان کرد که این کشتی توسط یک شرکت اسرائیلی اجاره شده و هیچ اسرائیلی در آن حضور ندارد.

او همچنین در بیانیه‌ای که در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» منتشر کرد، ربودن کشتی در دریای سرخ را یک «جهش به جلو» در راستای حملات ایران دانست و خاطرنشان کرد که این اقدام عواقب بین‌المللی بر امنیت خطوط کشتیرانی بین‌المللی دارد.

شبه‌نظامیان حوثی‌ها روز یکشنبه اعلام کردند یک کشتی اسرائیلی به نام «گلکسی لیدر» را با 22 خدمه در دریای سرخ توقیف کردند. در بیانیه‌ای که این گروه صادر کرده آمده است: «همه انواع کشتی‌هایی که پرچم اسرائیل را حمل می‌کنند یا متعلق به شرکت‌های اسرائیلی هستند، را هدف قرار خواهیم داد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر