۱۴۰۲ آبان ۳۰, سه‌شنبه

سفر وزیر دفاع آلمان به اوکراین؛ ادامه حمایت برلین از کی‌یف

 سفر وزیر دفاع آلمان به اوکراین؛ ادامه حمایت برلین از کی‌یف


بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان برای دفاع از اوکراین به آنجا سفر کرد


9 ساعت پ

وزیر دفاع آلمان برای دومین بار پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به کی‌یف رفت. پیستوریوس ضمن گرامی‌داشت یاد جان‌باختگان اعتراضات مردمی در اوکراین در سال ۲۰۱۳ وعده داد، آلمان به پشتیبانی نظامی از اوکراین ادامه خواهد داد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) وارد اوکراین شد. این دومین سفر او به این کشور از آغاز تجاوز نظامی روسیه به اوکراین محسوب می‌شود.

پیستوریوس با اعلام ادامه پشتیبانی نظامی برلین از کی‌یف گفت که قصدش از این سفر همچنین "ابراز همبستگی و ارتباط عمیق آلمان با کی‌یف و تحسین نبرد شجاعانه و پرهزینه‌ای" است که اوکراین متحمل آن شده است.

آموزش سربازان اوکراینی یکی دیگر از موضوعات محوری پیستوریوس به کی‌یف است و در همین رابطه او ضمن دیدار با روستم اومروف، همتای اوکراینی خود از یک مرکز آموزش سربازان ارتش اوکراین نیز دیدن خواهد کرد.

پیستوریوس نخستین بار فوریه امسال، حدود ۳ هفته پس از برعهده گرفتن ریاست وزارت دفاع آلمان راهی اوکراین شده بود.

او در جریان آن سفر از جمله به کی‌یف وعده داده بود که آلمان بیش از یکصد تانک جنگی از نوع لئوپارد 1A5 در اختیار ارتش اوکراین قرار خواهد داد. این اقدام قرار است در چند مرحله و تا پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۴ انجام بگیرد.

گرامیداشت یاد قربانیان اعتراضات مردمی ۲۰۱۳

پیستوریوس روز سه‌شنبه در بدو ورود به کی‌یف یاد تظاهرکنندگانی را گرامی داشت که در جریان اعتراضات مردمی سال ۲۰۱۳ در اوکراین جان باختند.

وزیر دفاع آلمان با قرار دادن یک تاج گل بر مقبره یادبود این افراد گفت: «آنان انسان‌های شجاع در سنین مختلف بودند که برای آزادی و نزدیک شدن اوکراین به اروپا به خیابان‌ها آمدند و در این راه جان خود را از دست دادند.»

اعتراضات مردمی در اوکراین ۲۱ نوامبر ۲۰۱۳ آغاز شد. این اعتراضات گسترده که حدود سه ماه به طول انجامید در نهایت سرنگونی ویکتور یانوکوویچ را در پی داشت که مورد حمایت روسیه بود. در جریان این اعترضات ده‌ها نفر کشته شدند.

پس از این اعتراضات بود که روسیه شبه‌جزیره کریمه را اشغال و سپس به خاک خود ضمیمه کرد. مسکو پس از آن شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در شرق اوکراین در مناطق دونتسک و لوهانسک را تحت حمایت خود قرار داد و در فوریه سال ۲۰۲۲ نیز به خاک اوکراین حمله کرد که این حملات همچنان ادامه دارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر