۱۴۰۲ آذر ۲, پنجشنبه

پلیس آلمان منازل اعضای حماس و گروه های راست افراطی آلمان را مورد تجسس قرار داد

 پلیس آلمان منازل اعضای حماس و گروه های راست افراطی آلمان را مورد تجسس قرار داد


پلیس آلمان در حال تجسس از مقر های حزب الله دیده میشود 

از سحرگاه امروز پنجشنبه بیست و سوم نوامبر صدها پلیس آلمان منازل و اماکن متعلق به اعضای سازمان حماس و شبکۀ "صمدیون" و همچنین گروه‌های راست افراطی آلمان را مورد تجسس قرار دادند. وزارت کشور آلمان با انتشار بیانیه‌ای گفت که عملیات پلیس علیه حماس و شبکۀ صمدیون "ادامه خواهد یافت و هدف از آن رساندن این پیام واضح است که آلمان به هیچ وجه ستایش و حمایت از ترور وحشیانۀ حماس علیه اسرائیل را نمی‌پذیرد."

به گفتۀ جراید آلمان عملیات پلیس این کشور علیه حماس از ساعت شش بامداد به دستور دیوان اداری در چهار ایالت و همچنین ده‌ها آدرس در برلین  آغاز شد. در دوم نوامبر گذشته وزارت کشور آلمان فعالیت‌های حماس و شبکۀ افراطگرایان فلسطینی موسوم به "صمدیون" را ممنوع اعلام کرد. بر اساس گزارش‌های رسمی، حماس دارای ٤۵۰ عضو در آلمان است.

در اقدامی همزمان مقامات آلمان بیست خانۀ متعلق به طرفداران تئوری توطئه را که اغلب در گروه راست افراطی "شهروندان رایش" متمرکزند، مورد تجسس قرار دادند. دادسرای مونیخ در بیانیه ای اعلام کرد که این افراد متهم به ایجاد اختلال و بی ثباتی در شبکه های ارتباطی دولت آلمان هستند. عملیات تجسس علیه این افراد به طور همزمان در هشت منطقۀ آلمان صورت گرفت. دادسرای مونیخ در بیانیۀ خود تصریح کرده است که هدف این گروه و افراد وابسته به آن مختل کردن نهادهای دولتی و جلوگیری از فعالیت‌های آنها است.  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر