۱۳۹۳ آذر ۵, چهارشنبه

اخبار واكنش به حكم اعدام نماينده احمد العلواني



1.    عشيره آلبو علوان تهديد كرد كه در صورت اعدام احمد العلواني از جنگ با داعش بيرون مي كشد
خبرگزاري نينا(خبرگزاري اصلي عراق) 3/9/93 :« عشاير آلبو علوان تهديد كردند كه در صورتي‌كه احمد العلواني نماينده سابق پارلمان اعدام شود از جنگ با تشكيلات تروريستي داعش در استان الانبار بيرون مي‌كشدشيوخ اين عشيره در بيانيه مطبوعاتي كه امروز در رمادي منتشر نمودند اعلام كردند كه عشيره آلبو علوان كه كمربند رمادي هستند و براي مبارزه با تروريسم و داعش سلاح حمل مي‌كنند و بهاي وفاداري‌شان به كشور را با خون پاك مي‌پردازند از صدور حكم قضايي اعدام در رابطه با فرزندشان نماينده سابق پارلمان احمد العلواني از سوي دادگاه مركزي بغداد شوكه و متحير شدند. عشيره آلبو علوان خواستار تجديدنظر در اين حكم و رعايت عدالت در حق نماينده سابق پارلمان احمد العلواني كه به گفته آنها از اتهاماتي كه به او نسبت داده شده مبرا است شدند، و هشدار دادند كه در صورت اعدام العلواني سلاح را بر زمين گذاشته و جنگ عليه تروريسم را متوقف خواهند كرد....».
2.    عشاير الانبار حكم صادر شده عليه العلواني را محكوم كردند و آن را ”خنجري در پشت “دانستند
خبرگزاري مستقل ايپا 2/9/93 :« عشاير الانبار حكم صادره شده عليه احمد العلواني نماينده سابق پارلمان را محكوم كردند و زمان اعلام آن را نا مناسب دانستند.
در بيانيه منتشر شده از سوي شيوخ و معتمدين الانبار كه ”المستقله نسخه اي از آن را دريافت كرد آمده است ”در شرايطي كه مردم ما در يك جنگ سرنوشت‌ساز در استان الانبار در برابر تشكيلات تروريستي داعش به‌سر مي‌برند و در دفاع از وطن و در برابر بنياد گراها و تروريستها خونشان بر زمين مي‌ريزد، امروز عشاير الانبار با صدور حكم غير عادلانه عليه احمد العلواني نماينده پارلمان و فرزندشان از پشت خنجر خوردند. اين در حالي است كه ديروز دو تن از پسر عمو هاي احمد العلواني كه از نزديكان آل المهنا هستند در حالكيه در جنگ شرافتمندانه عليه داعش مي‌جنگيد به‌شهادت رسيدند“.
بيانيه اضافه مي‌كند ”اين حكم با همه ارزشها و اصول انساني در تعارض است و علاوه بر اين كه نقض آشكار همه لوايح قانوني است از هر لحاظ در و عليرغم درخواستهاي بين‌المللي براي توقف صدور چنين احكامي در عراق در شرايط نا مناسبي صادر شده است چرا كه فاقد شفافيت است“.
عشاير الانبار اين حكم ظالمانه را محكوم كرده و اعلام مي‌كند آزار و اذيتي كه تحت پوش قانون بر او روا شده است نوع ديگري از تروريسم سازمان‌يافته است و ما آن را قاطعانه رد مي‌كنيم.
عشاير الانبار هم‌چنين تأكيد كردند كه ”ادامه اين حكم نه تنها بر روحيه رزمندگان عشاير تأثير خواهد گذاشت بلكه ممكن است رزمندگان خشمكين تحت فشار ياس و احساس مظلوم واقع شدن از جنگ كنار بكشند“.
عشاير الانبار از رئيس‌جمهور خواستند تا بر اساس اختياراتي كه قانون اساسي براي او تعيين كرده است دخالت كرده و اين حكم را در اسرع وقت لغو نمايد و هم‌چنين از آقايان العبادي و الجبوري خواستند تا دخالت كرده و بحران را مهار نمايند و اين حكم ظالمانه را براي حفاظت از عراق در برابر تهديد داعش و تروريسم و حفاظت از روحيه عشاير در اين جنگ سرنوشت‌ساز عليه تروريسم لغو نمايند».
ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر