۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزي در هيچ تكنولوژي صنعتي به جهان برتري نداريم





به گزارش سايت حكومتي تابناك در 22 آبان 93 اکبر ترکان مشاور ارشد حسن روحاني و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران در نشست تخصصی صنعت خودرو در اظهاراتی گفت « اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم . بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.؟ بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.»
اين حرف تركان به حاميان خامنه اي گران آمد كه دست خامنه اي و سپاه پاسداران كه هر روز مدعي ارتقاي علمي و تكنولوژي هستند گران آمد و به موضوع گيري در مقابل باند روحاني و بطور مشخص مشاور ارشد او برآمدند
آخوند حميد رسائي نماينده مجلس از باند خامنه اي در 24 آبان در محاسبه با خبرگزاري سپاه پاسدار فارس  خواستار محاكمه اكبر تركان شد و گفت اين سخنان مشاور رئيس‌جمهور ايران، نشان‌دهنده «نگاه حاكم بر بخشي از دولت» مبني بر «‌ما نمي‌توانيم» است. «‌با اين ايده نمي‌توان اقتصاد مقاومتي را محقق كرد و در مقابل استكبار و زياده‌خواهي‌هاي آن ايستادگي كرد و فناوري‌هاي بومي را ارتقا داد».
روزنامه حكومتي كيهان كه حسين شريعتمداري آنرا اداره ميكند در ۲۲ آبان 93 با اشاره به ادعاي سپاه پاسداران مبني بر ساخت مدل ايراني هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي آر. كيو ۱۷۰، نوشته بود كه اگر آقاي تركان مسئول اين پروژه بود، «‌به‌جاي آن كه مثل دانشمندان انقلابي كشورمان با مهندسي معكوس، هواپيماي بدون سرنشين بسازد، با مهندسي معكوس، سرنشين بدون هواپيما توليد مي‌كرد». 
ايران اسرار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر