۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

فتوای بمب اتم؛ اشپیگل مچ دروغ بزرگ "آقا" را گرفت

Mostafa Nikar's photo.





دوشنبه، 26 آبان ماه 1393 = 17-11 2014
فتوای بمب اتم؛ اشپیگل مچ دروغ بزرگ "آقا" را گرفت
به نوشته یک روزنامه معتبر آلمانی، رژیم ایران همچنان به دنبال بدست آوردن تکنولوژی مربوط به برنامه تسليحات هسته‌ای است و در ماه‌های اخیر برخی اجزای مورد نیاز خود را به صورت غیرقانونی در بازارهای آلمان تهیه کرده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از نشریه تاگس اشپیگل، محققان اداره گمرک آلمان مدعی شدند که رژیم ایران تجارت های غیر قانونی را در زمینه خرید تجهیزات اتمی از آلمان انجام داده است.
این نشریه آلمانی نوشت: گرچه در حال حاضر مذاکرات نهایی برای حل مناقشات اتمی با رژیم ایران در جریان است، اما تهران ظاهرا تلاش می کند تحریم ها را نادیده گرفته و دور بزند.
بر اساس اطلاعات دفتر جنایی گمرک آلمان، رژیم ایران همچنین در ماه های گذشته اجزای مورد نیاز برای برنامه اتمی خود را در بازارهای آلمان تهیه و ذخیره می کرده است.
بر اساس ادعای اشپیگل، برخی دست نشانده ها و شرکت های مخفی در ده ها مورد تلاش کرده اند برخی کالاهای تحریمی را به صورت غیر قانونی از آلمان به ایران قاچاق کنند که در برخی موارد این تلاش ها با موفقیت همراه بوده است.
به ادعای این روزنامه آلمانی، رژیم ایران برای ماموران گمرک آلمان در زمینه نقض قوانین تجاری "آشناهای قدیمی" به شمار می آیند.
بر اساس ادعای رئیس دفتر جنایی گمرک آلمان، از 264 مورد پرونده تحقیقاتی مبادلات غیر قانونی که در سال 2012 و 2013 توسط بازرسان گمرک مورد بررسی قرار گرفته است، بیش از دو سوم آن مربوط به رژیم ایران بوده است.
بر اساس تحقیقات دفتر جنایی گمرک آلمان در فهرست خریدهای غیر قانونی رژیم ایران از آلمان، فناوری های لازم برای تولید سلاح های اتمی، بیولوژیکی و شیمیایی و سیستم های موشکی در صدر قرار داشته اند.
LikeLike ·  · 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر