۱۳۹۳ آبان ۲۷, سه‌شنبه

از درون رژيم: سوابق محمد سرافراز رئيس جديد سازمان صدا و سيماي رژيم

ا




روز 16 آبان 93 سرتيپ پاسدار ضرغامي كه بمدت 10 سال  (دو دوره 5 ساله) رياست سازمان صدا و سيماي رژيم را بعهده داشت، رياستش بر اين سازمان پايان يافت و از روز 17 آبان 93 محمد سرافراز به حكم خامنه اي براي مدت 5 سال به رياست سازمان صدا و سيماي رژيم منصوب شد.

نقش سازمان صدا و سيما در سركوب و صدور بنيادگرائي
سازمان صدا و سيماي رژيم ملايان كه رئيس آن منصوب مستقيم ولي فقيه است و اين رئيس منصوب خطوط ولي فقيه را درهموار در سازمان صدا و سيما پيش ميبرد، يك اهرمي جدي ولي فقيه ارتجاع در اين ساليان براي پيش برد اهدافش در داخل و خارج كشور بوده است.
خبرگزاري نيروي تروريستي قدس رژيم تسنيم در 14 آبان 93 در گزارشي با عنوان «ضرغامي از خرداد 83 تا آبان 93» به گوشه هائي از كاركرد اين سازمان در حفظ نظام و پيش برد خط خامنه اي در داخل و خارج ايران اشاره كرده است. از جمله مي نويسد:
1.    «جايگاه امروز صدا و سيما در نظام جمهوري اسلامي ايران جايگاهي حاكميتي و بسيار گسترده و چند وجهي است. رسانه ملي در اداره كشور و تنظيم معادلات قدرت تأثير به سزايي دارد و در جايگاه يك وزنه تعادلي بين قوا عمل مي‌كند. رسانه ملي به‌دليل ارتباط بي‌واسطه با رهبر معظم انقلاب، مهم‌ترين عامل براي تثبيت مسير راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران و جلوگيري از انحرافات و جهت گيري‌‌هاي نادرست است».
2.    نقش و كاركرد در سركوب قيام: «مهار بحران‌‌هاي خطير با هدايت‌‌هاي رهبر انقلاب -  در فتنه سال 1388 و در مقابله با كنشگران متنوع و متعدد و پرقدرتي كه در صحنه سياسي پرتلاطم آن روز ايفاي نقش مي‌كردند و عملاً آب در آسياب دشمن مي‌ريختند، صدا و سيما ثابت كرد كه با اتكا به لطف الهي و هدايت‌‌هاي رهبري ... مي‌تواند به تنهايي بحران‌‌هاي بسيار خطير را مهار و مديريت كند. ...»
3.    خبرگزاري نيروي تروريستي قدس در رابطه با صدور تروريسم و بنيادگرايي مينويسد:«حضور جريان‌ساز شبكه‌‌هاي برون‌مرزي در بيداري‌اسلامي، به گزارش مهر، ايجاد پدپده رسانه‌‌يي «سايت پرس تي وي» با مراجعه 100 ميليوني در ماه، توليد 650 عنوان مستند، راه‌اندازي 34 وب‌سايت راديويي ويژه و طراحي و توليد ويژه تفسير قرآن به 30 زبان و حضور موثر شبكه‌‌هاي برون مرزي در بيداري اسلامي را مي‌توان به‌عنوان ديگر نقاط قابل‌توجه كارنامه عزت‌الله ضرغامي ثبت كرد. ... راه‌اندازي شبكه Hispan به زبان اسپانيولي براي مخاطبان آمريكايي لاتين اقدام مهم ديگر رسانه ملي در صحنه بين‌المللي است. در واقع جمهوري اسلامي تا قبل از اين در نيمي از كره زمين به‌ويژه كشورهاي آمريكاي لاتين كه حيات‌خلوت آمريكا محسوب مي‌شد، به‌لحاظ رسانه‌‌اي نفوذي نداشت؛ با ايجاد شبكهHispan بخش زيادي از مردم دنيا در اين منطقه جغرافيايي تحت پوشش  اين رسانه قرار گرفتند».

محمد سرافراز كيست؟
محمد سرافراز پنجمين رئيس سازمان صدا و سيما با حكم خامنه اي بجاي ضرغامي در 15 آبان 93 منصوب شد.
متولد 1340 از تهران
فرزند: آخوند ابوالفضل سرافراز. پدرش مدتي نماينده ولي فقيه در سازمان هواپيمائي كشور بود.
تحصيلات: دكتراي علوم سياسي از دانشگاه سینت جوزف لبنان وي به زبان عربي و انگليسي مسلط است.
دو برادر او پس از انقلاب کشته شدند. جواد سرافراز که از اعضای حزب جمهوری اسلامی و رئیس دفتر آخوند بهشتی بود كه با بهشتي در 7 تير 1360 كشته شد و برادار ديگرش علي سرافراز كه در سال 1365  در شلمچه کشته شد.
سرافراز در ليست اتحاديه اروپا
وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا، در 21 اسفند 1391، نام محمد سرافراز را به فهرست ناقضان جدی حقوق بشر در ایران اضافه کردند و خواستار آن شدند که دارایی‌های او ضبط و از ورودش به کشورهای عضو اتحادیه اروپا جلوگیری شود. او متهم شده‌است با نیروهای امنیتی و دادستان‌ها همکاری کرده و سلسله برنامه‌هایی را با عنوان اعترافات بازداشت شدگان پخش کرده است.
سوابق اجرائي
·        از سال 1371 تا 1393 در معاونت برون مرزی صداوسیما مشغول به کار بوده، در دوران عزت‌الله ضرغامی، مدیریت شبکه‌های انگلیسی زبان پرس تی‌وی و اسپانیایی زبان «هیسپان تی‌وی» را نیز به صورت هم‌زمان برعهده داشته است.
·        عضو شوراي عالي فضاي مجازي از سال 1390 تاكنون به حكم خامنه اي
·        محمد سرافراز پنجمین مدیر این سازمان در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. پیش از این عزت‌الله ضرغامی، علی لاریجانی، محمد هاشمی و صادق قطب‌زاده ریاست سازمان صداوسیما را عهده‌دار بودند
·        سرافراز کتاب "جنبش طالبان از ظهور تا افول" را  اردیبهشت سال 90 توسط انتشارات سروش منتشر كرد. وی در این کتاب به شکل‌گیری طالبان، گرفتاری آن در دام جغرافیای سیاسی کشورهای بزرگ و قدرتمند منطقه‌ای، ایدئولوژی سلفی- وهابی حاکم بر آن و گرفتاری این جنبش در چنگال کشمکش‌های نژادی و منطقه‌ای پرداخته است.
محمد سرافراز از مزدوران اطلاعات و امنيتي رژيم
محمد سرافراز در دهه 1360 (قبل از آمدن به صدا و سيماي رژيم) از كادرهاي ارگانهاي امنيتي (وزارت اطلاعات و دفتر ويژه خامنه اي) رژيم بود و بعنوان مأموريت از ارگانهاي امنيتي به صدا و سيما در سال 1371 منتقل شد. گزارشات محرمانه زير به اين مأموريت اشاره دارد:
1)    در يك گزارش محرمانه  از كارگزيني صدا و سيما در شهريور 1373 آمده است: «در حاليكه دكتر علي لاريجاني (رئيس وقت سازمان صدا و سيماي رژيم) حكم معاون برون مرزي آقاي سرافراز را صادر كردند ولي كارگزيني تاكنون نتوانسته پرونده اي براي ايشان تشكيل دهد زيرا هيچكس حاضر نيست اطلاعاتي از ارگاني كه سرافراز در آن كار ميكرده بدهند. فقط گفته ميشود مدتي در روزنامه رسالت بوده است».
2)    در گزارش محرمانه اي از تأمين نيروي انساني صدا و سيما در شهريور 73 آمده است: “برخلاف همه پرسنل صدا و سيما، از محمد سرافراز هيچ پرونده يا اطلاعات كاري داده نميشود. مشخص نيست كه از كدام ارگان آمدند، هدفشان چيست؟ مي‌خواهند بعنوان مأمور سازمان و وزارت خودشان در صدا و سيما باشند يا كارمند رسمي شدند؟
ملاحظه: وقتي وزارت اطلاعات كادرهايش به ارگانهاي ديگر ميفرستد، پرونده اي از آنها به كارگزيني ارگان جديد نميدهد.
3)    در گزارش محرمانه اي از معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما در اسفند 1381 در مورد فعاليت سرافراز آمده است: «سرافراز رئيس برون مرزي طبق يكسري قوانين تعريف شده عمل ميكند. كه اين قوانين بين صدا وسيما و وزارت اطلاعات ، ستاد فرماندهي نصر (ستاد وقت دخالت رژيم در عراق) و وزارت خارجه  هماهنگ و تدوين شده است. خبرها بايستي مورد تائيد وزارت اطلاعات و فرماندهي نصر و وزارت خارج قرار گيرد و  سپس صدا و سيما انعكاس دهد»

محمد سرافراز و پيش برند خط بنيادگرائي خامنه اي
-       بدنبال انتصاب محمد سرافراز به معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما، در اولين فعاليت خودش در دهه 1370 راديو “صوت العراق“ از مركز اهواز راه اندازي كرد كه آن زمان روي موج  AM روزانه 2 ساعت برنامه راديوئي مجلس اعلاء عراق را پخش ميكرد.  برنامه ويژه تلويزيوني انتفاضه يا همان مجلس اعلاء نيز روزانه نيم ساعت براي عراق را راه اندازي كرد.
-       دفتر ويژه خامنه اي به رياست آخوند حجازي، سپاه قدس و وزارت اطلاعات بعداز 11 سپتامبر 2001 گسترش بنيادگرائي را در دستور كارشان قرار گرفت و بقول خودشان براي ايجاد “فضاي فرهنگي“ تصميم به راه اندازي شبكه پرس تي وي در معاونت برون مرزي سازمان صدا و سيما را گرفتند. محمد سرافراز معاون برون مرزى صدا و سيما در يك نشست خبرى كه روزنامه رسالت 86.03.31 آنرا منعكس كرد در مورد راه اندازي پرس تي وي گفت: «بعد از 11سپتامبر تحولات بين المللى شتاب خاصى پيدا کرد و حرکات نظامى در خاورميانه شکل گرفت و فعاليت رسانه ها به شکل دگرگونى آغاز شد. بنابراين لازم بود ما هم نقشى در اين زمينه داشته باشيم. اين شبکه بلحاظ برنامه هاى مستند به اندازه 8ماه برنامه مستند توليد کرده که هر روز يک باکس را پُر مى‌کند. از حدود 230روز برنامه توليدي، اروپا 69برنامه، آمريکاى شمالى و کانادا 55برنامه، خاورميانه 42برنامه، آفريقا 20برنامه، ايران 17برنامه، هند و روسيه 15برنامه و آمريکايى لاتين 11برنامه است. ...» پرس تي وي مدعي است كه در حال حاضر روزانه 90000 نفر به سايت آن مراجعه ميشود. كه 50 درصد آن از آمريكا است. پرس تي وي در سوريه و لينان برنامه ثابت و زنده پخش ميكند.
-       در سال 1388 سرافراز شبكه “آي فيلم“ (عربي فيلم) را راه اندازي كرد كه به طور 24 ساعته برای مردم کشورهای عرب‌نشین دنیا فیلم و سریال‌های ایرانی را به زبان عربی پخش کند. سرافراز در مورد اين شبكه گفت: «تولیدات این شبکه خیلی زیاد نیست و بیشتر فیلم‌ها و مجموعه‌های مناسب و برگزیده را انتخاب، دوبله و پخش می‌کنیم. علاوه بر پخش فیلم و سریال‌ها، برنامه‌های نقد با حضور دست‌اندرکاران تولیدات نمایشی و کارشناسان تولید می‌شود
-       از فعاليت هاي گسترش فرهنگ بنيادگرائي رژيم توسط سرافراز راه اندازي تلویزیون اسپانیولی زبان “هیسپان تی‌وی“ در سال90 است. كه ابتدا راديو و سپس شبكه تلويزيوني اسپانيولي را راه اندازي كرد. سرافراز در توضيحاتي در مورد هدف اين شبكه (و ديگر شبكه هاي برون مرزي) گفت: دشمن امروز از طریق رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی سعی در تخریب اصول اصلی انقلاب دارد، اما همان گونه که ایده و ایدئولوژی نظام شرق فرو پاشید اندیشه لیبرالیسم نیز در حال از بین رفتن است و در این فضای فروپاشی فرصت مناسبی برای رسانه‌های ما به وجود آمده که از آنها پیشی بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر