۱۴۰۲ بهمن ۱۴, شنبه

منابع «العربیه» از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس 6 هفته‌ای خبر دادند

 منابع «العربیه» از موافقت حماس با پیشنهاد آتش‌بس 6 هفته‌ای خبر دادند


اسرای اسرائیلی آرشیو


به‌گفته مقامات اسرائیلی، 132 اسیر اسرائیلی همچنان در نوار غزه هستند و این باور وجود دارد که 28 نفر از آنها جان‌باخته باشند

به‌رغم کاهش امیدواری‌ها ظرف ساعات گذشته برای دستیابی به توافق اولیه در مورد مبادله اسرا میان اسراییل و جنبش حماس، به نظر می‌رسد که فضای خوش‌بینی‌ در این خصوص، بار دیگر احیا شد. منابع «العربیه» شنبه 14 بهمن فاش کردند که میانجی‌ها، پیشنهاد آتش‌بس را به حماس ارائه کردند و این گروه، موافقت اولیه را برای آغاز آتش‌بس، اعلام کرد.

طبق گفته این منابع، میانجی‌ها پیشنهاد آتش‌بس به مدت 6 هفته در نوار غزه را ارائه دادند که آزادی 36 گروگان توسط حماس به شکل روزانه یک گروگان را شامل می‌شود.
این منابع افزودند که حماس خواستار آزادی 3000 فلسطینی زندانی در اسراییل و همچنین بازبینی توافق آتش‌بس پیشنهادی به جای 3 مرحله در 4 مرحله شده است.
منابع مزبور تاکید کردند که آمریکا از مفاد توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه، حمایت کرده و از اسرائیل خواسته است که آن را بپذیرد.
به‌گفته مقامات اسرائیلی که در معرض فشارهای بی‌امان خانواده گروگان‌ها برای پذیرش توافق جدید مبادله قرار دارند، 132 اسیر اسرائیلی همچنان در نوار غزه هستند و این باور وجود دارد که 28 نفر از آنها جان‌باخته باشند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر