۱۴۰۲ بهمن ۲۲, یکشنبه

گروه‌های شبه‌نظامی عراق خطاب به آمریکا: آتش را با آتش پاسخ می‌دهیم

 گروه‌های شبه‌نظامی عراق خطاب به آمریکا: آتش را با آتش پاسخ می‌دهیم


نیروهای عراقی گفتند آتش را با آتش پاسخ میدهیم

بیش از 165 مورد حمله توسط گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران به پایگاه‌های آمریکایی توزیع‌شده در برخی مناطق عراق و سوریه، ثبت شده است

در حالی که بغداد یکشنبه 22 بهمن در انتظار آغاز دوباره کار کمیته نظامی دوجانبه عراق-آمریکا برای برنامه‌ریزی خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از این کشور است، گروه‌های مسلح عراقی تأکید کردند که مصمم هستند به حملات آمریکا، پاسخ نظامی بدهند.

نماینده گروه «اصحاب کهف» از اعضای تشکیلات معروف به «مقاومت اسلامی در عراق» تاکید کرد: «پاسخ نظامی به آمریکایی‌ها در مکان و زمان مناسب انجام خواهد گرفت».

به گزارش «نیوز ویک» او همچنین خاطرنشان کرد که قیس الخزعلی و هادی العامری، رهبران «عصائب اهل الحق» و سازمان بدر، متعهد شدند، از دولت بخواهند هرچه سریع‌تر، نیروهای آمریکایی را برای خروج از عراق، زیر فشار بگذارد.

تشدید تنش عمده

نماینده گروه «اصحاب کهف» در عین حال تاکید کرد که «این گروه همواره برای همه احتمالات آماده است و تحرکاتش صرفا بر اساس شرایط لحظه‌ای نیست، بلکه بر هرگونه تحول ممکن از جمله احتمال تشدید تنش عمده، مبتنی است».

نماینده «اصحاب کهف» که در سال 2019 در صحنه ظاهر شد و متعاقبا از پیوستن خود به «مقاومت اسلامی در عراق» خبر داد، با بیان این که در صورت وقوع این تشدید، «اصحاب کهف» آماده پاسخگویی است، گفت: «قطعاً آتش را با آتش پاسخ خواهیم داد».

یحیی رسول، سخنگوی رسمی فرمانده کل قوا عراق، پنج‌شنبه گذشته گفت: «کمیته نظامی دوجانبه میان دو کشور از یکشنبه (امروز) کار خود را برای بحث و بررسی و برنامه‌ریزی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی در عراق را از سر خواهد گرفت».

بیش از 165 مورد حمله توسط گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران به پایگاه‌های آمریکایی توزیع‌شده در برخی مناطق عراق و سوریه، ثبت شده است.

آمریکا نیز اخیراً در مقام پاسخگویی، چندین حمله انجام داده که مشخصا پایگاه‌های کتائب حزب‌الله عراق را هدف قرار داده است. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر