۱۴۰۲ بهمن ۲۸, شنبه

ارتش اسرائیل: ده‌ها «تروریست» در بیمارستان ناصر بازداشت شدند؛ حمله به مواضعی در لبنان و سوریه

ارتش اسرائیل: ده‌ها «تروریست» در بیمارستان ناصر بازداشت شدند؛ حمله به مواضعی در لبنان و سوریه


نظامیان ارتش اسرائیل در غزه (آرشیو)

 نظامیان ارتش اسرائیل در غزه (آرشیو)

ارتش اسرائیل از بازداشت دست‌کم ۱۰۰ «تروریست» از جمله ۲۰ فلسطینی شرکت‌کننده در حمله تروریستی ۱۵ مهر، خبر داد و گفت که این افراد در بیمارستان ناصر مخفی شده بودند. ارتش اسرائیل همچنین گفت که مواضعی در داخل لبنان و سوریه را مورد حمله قرار داده است.

آویخای ادرعی، سخنگوی عرب‌زبان ارتش اسرائیل، روز شنبه گفت که زیرساخت‌ها و ساختمان‌های نظامی حزب‌الله در نزدیکی مرز مشترک اسرائیل و لبنان هدف حمله قرار گرفته است.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع لبنانی گزارش دادند حزب‌الله روز شنبه دو موشک ضدتانک به یک پایگاه نظامی اسرائیل در شمال این کشور شلیک کرده است.

به دنبال حمله روز چهارشنبه حزب‌الله به اسرائیل که منجر به کشته‌شدن یک سرباز اسرائیلی شد، اسرائیل با انجام حملاتی به مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان چندین تن از اعضای این گروه نیابتی جمهوری اسلامی را از پا در آورده است.

اسرائیل در نخستین ساعات بامداد روز شنبه در پاسخ به راکت‌پراکنی از خاک سوریه، یک انبار تسلیحات ارتش سوریه را در محجه واقع در بلندی‌های جولان هدف حمله قرار داد.

تعدد موارد راکت‌پراکنی از خاک سوریه به داخل اسرائیل پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر و تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی اسرائیل افزایش یافته است.

  • بازداشت ده‌ها «تروریست» در بیمارستان ناصر؛ تحویل آب و غذا

ارتش اسرائیل از بازداشت دست‌کم ۱۰۰ «تروریست» از جمله ۲۰ فلسطینی شرکت‌کننده در حمله تروریستی ۱۵ مهر، خبر داد. به گفته ارتش اسرائیل این افراد در بیمارستان ناصر در غزه مخفی شده بودند.

حساب فارسی وزارت امور خارجه اسرائیل نیز تصاویری از مهمات و سلاح‌هایی همچون نارنجک و خمپاره منتشر کرد.

در ویدیویی دیگر سربازان ارتش اسرائیل دیده می‌شوند که در حال تحویل آب و غذا به بیمارستان ناصر هستند. آنها همچنین از تعمیر ژنراتور این بیمارستان و آوردن یک ژنراتور جایگزین اضافی خبر دادند.

  • ادعای حماس: اسرائیل مسئول عدم برقراری آتش‌بس است

اسماعیل هنیه، از رهبران حماس، روز شنبه مدعی شد که اسرائیل مسئول عدم پیشرفت در مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه است.

او بدون اشاره به تداوم گروگان‌گیری شهروندان اسرائیلی توسط حماس مدعی شد این گروهِ تحت حمایت جمهوری اسلامی همیشه با «روحیه‌ای مثبت» به درخواست‌های میانجی‌ها پاسخ داده است.

ادعای اسماعیل هنیه در حالی مطرح می‌شود که در آخرین دور از آتش‌بس موقت میان اسرائیل و حماس که در نتیجه آن ۴۰ گروگان و ۱۲۰ زندانی فلسطینی آزاد شدند، حماس و جهاد اسلامی همچنان به راکت‌پرانی و حملات تروریستی به شهروندان اسرائیلی ادامه دادند.

در حالی که هنیه برقراری آتش‌بس را منوط به خروج کامل سربازان اسرائیلی از غزه دانسته، مقامات اسرائیل بارها تصریح کرده‌اند آزادی تمام گروگان‌ها و پایان کنترل حماس بر باریکه غزه برای جلوگیری از حملاتی مشابه حمله تروریستی ۱۵ مهر باید تحقق یابد.

مقامات حماس از آن زمان چندین بار تاکید کرده‌اند قصد تکرار چنین حمله‌ای را دارند.

حمله اسرائیل به حماس و دیگر گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی در غزه در پی حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل آغاز شد. در آن حمله ۱۲۰۰ تن از جمله کودکان، زنان، و سالمندان کشته و بیش از ۲۴۰ تن دیگر به گروگان گرفته شدند.

اسرائیل می‌گوید هنوز ۱٣۰ گروگان در غزه هستند، اگرچه احتمال دارد شماری از آنها کشته شده‌ باشند.

ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر