۱۴۰۲ بهمن ۲۳, دوشنبه

امیرعبداللهیان : اگر آمریکا وارد میدان نمی‌شد، با حملۀ حماس کل اسرائیل فرومی‌پاشید

 امیرعبداللهیان : اگر آمریکا وارد میدان نمی‌شد، با حملۀ حماس کل اسرائیل فرومی‌پاشید


ملاقات امیرعبداللهیان با برخی مسئولان گروه‌های فلسطینی در دمشق © فارس

"فارس" خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران خبر داد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، در جریان سفرش به سوریه علاوه بر رهبران دمشق با برخی مسئولان گروه های فلسطینی در سوریه نیز ملاقات کرد. خبرگزاری سپاه پاسداران نام این مسئولان یا گروه‌های فلسطینی را اعلام نکرده است.

بر پایۀ گزارش این خبرگزاری، حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات بار دیگر حملۀ هفتم اکتبر حماس به اسرائیل را تحت عنوان "توفان الاقصی" به مسئولان گروه‌های فلسطینی تبریک گفت و افزود که بعد از این حمله "رژیم اسرائیل به طور کامل فروریخت" و اگر آمریکا "در حمایت از اسرائیل و برای نجات آن وارد میدان نشده بود فروپاشی اسرائیل به طور کامل" صورت می‌گرفت.

حسین امیرعبداللهیان در این ملاقات از حمایت‌های عملی یا عملیات‌های حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن، گروه های شبه نظامی وابسته به ایران در عراق و سوریه در پشتیبانی از حماس قدردانی و تجلیل کرد و افزود که با حملۀ هفتم اکتبر "مسئلۀ فلسطین به مسئلۀ اول جهان تبدیل شد."

در سفر به سوریه حسین امیرعبداللهیان با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، و فیصل مقداد، وزیر امور خارجۀ این کشور، نیز ملاقات و گفتگو کرد بی آنکه گزارشی دربارۀ این ملاقات‌ها به بیرون درز کند.

حکومت ایران، رژیم سوریه را جزء اساسی از "محور مقاومت" خود می داند. اما، از هفتم اکتبر تاکنون رهبر رژیم دمشق از هر گونه موضعگیری در بارۀ حملۀ حماس به اسرائیل و جنگ میان دو طرف در غزه پرهیز کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر