۱۴۰۲ بهمن ۱۸, چهارشنبه

آمریکا می‌گوید طی یک حمله پهپادی فرمانده کتائب حزب‌الله را در بغداد هدف قرار داده اس

 آمریکا می‌گوید طی یک حمله پهپادی فرمانده کتائب حزب‌الله را در بغداد هدف قرار داده است

حمله پهپادی در بغداد

منبع تصویر،GETTY IMAGES

توضیح تصویر،

جزییات کاملی از هویت فرمانده یا فرماندهان ارشد مورد هدف قرار گرفته کتائب حزب‌الله در جریان این حمله پهپادی هنوز منتشر نشده است

سه نفر از فرماندهان عالی‌رتبه گروه شبه‌نظامی کتائب حزب‌الله عراق طی یک حمله پهپادی در بغداد کشته شدند.

در جریان این حمله که امشب - چهارشنبه هفتم فوریه - در آسمان بغداد صورت گرفته به یک خودرو شلیک شده که نیروهای امنیتی عراق می‌گویند حامل فرماندهان کتائب حزب‌الله - گروه شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران - بوده است.

کتائب حزب‌الله عراق همان گروهی است که هفته گذشته مسئولیت حمله به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن و سوریه را پذیرفت. در جریان آن حمله ۳ نظامی امریکایی کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند.

آمریکا در تلافی به آن روز جمعه گذشته حمله ۸۵ موضع و مقر گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت سپاه پاسداران را در سوریه و عراق هدف قرار داد.

آن طور که گزارش شده این حمله پهپادی در منطقه مشتل در شرق بغداد روی داده است و شاهدان عینی از شنیدن چند انفجار مهیب خبر داده‌اند.

شبکه خبری سی بی اس آمریکا به نقل از یک مقام ارتش آمریکا گزارش کرده که این حمله توسط یک پهپاد صورت گرفته و افزوده که فرمانده کتائب حزب الله عراق هدف این حمله بوده است.

همزمان خبرگزاری فرانسه از حملات دیگر علیه گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران در ساعات گذشته خبر داده است.

خبرگزاری فرانسه همچنین می‌گوید یک عضو گروه کتائب حزب الله به این خبرگزاری گفته که فرمانده ارشد کشته شده در این حمله مسئول عملیات و حمله پهپادی به پایگاه برج ۲۲ در روز ۲۸ ژانویه بوده است.

حملات هوایی آمریکا به مواضع گرو‌های مرتبط با ایران در خاک سوریه و عراق از ماه اکتبر گذشته و پس از آغاز جنگ اسرائیل و غزه تشدید شده است اما این حملات پس از کشته شدن ۳ نظامی این کشور در جریان حمله پهپادی دو هفته پیش - ۲۸ ژانویه - به پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن و سوریه شکل و وسعت جدیدی به خود گرفته است.

جمعه گذشته جو بایدن همزمان با ورود اجساد سه سرباز آمریکایی به خاک این کشور دستور حمله گسترده‌ای به مواضع گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در خاک سوریه و عراق را صادر کرد.

طی حمله جمعه شب گذشته به گفته فرماندهان ارتش آمریکا، بمب افکن‌ها ۸۵ موضع و مقر این گروه‌های را با ۱۲۵ مهمات هدایت شونده هدف قرار داد

پنتاگون، وزارت دفاع امریکا، پس از آن حمله گفت که این حملات ممکن است در روزهای آینده ادامه یابد.

حملات هفته گذشته و امروز آمریکا به مواضع و رهبران کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه در حالی صورت گرفت که این گروه اعلام کرده بود عملیات خود علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف غربی ضد داعش را تعلیق کرده است.

بیشتر بخوانید:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر