۱۴۰۲ بهمن ۲۲, یکشنبه

آمریکا دو شناور و سه موشک کروز حوثی‌ها را منهدم کرد

آمریکا دو شناور و سه موشک کروز حوثی‌ها را منهدم کرد

تصویر چندین حوثی نیابتی های رژیم ایران در یمن

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، روز یکشنبه بیست و دوم بهمن با انتشار بیانیه‌ای از تداوم حملات به مواضع و تسلیحات حوثی‌ها، گروه تحت حمایت جمهوری اسلامی در یمن، در روز شنبه خبر داد.

طبق بیانیه سنتکام، از ساعت چهار تا پنج بعد از ظهر شنبه به وقت صنعا، دو شناور متحرک بدون سرنشین و سه موشک کروز متحرک ضدکشتی در شمال حدیده با موفقیت هدف حمله قرار گرفتند.

بیانیه سنتکام می‌افزاید که این تسلیحات حوثی‌ها آماده شلیک بودند و از آنجایی که «تهدیدی قریب‌الوقوع» علیه کشتی‌های نیروی دریای آمریکا و کشتی‌های تجاری در منطقه تشخیص داده شدند، مورد حمله قرار گرفتند.

سنتکام در پایان بیانیه خود تصریح کرده که این اقدامات از آزادی دریانوردی محافظت می‌کند و آب‌های بین‌المللی را برای کشتی‌های آمریکایی و تجاری امن‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

سنتکام روز جمعه نیز دو شناور سطحی متحرک بدون سرنشین، چهار موشک کروزمتحرک ضد کشتی، و یک موشک کروز مخصوص حملات زمینی حوثی‌ها را که آماده شلیک بود، منهدم کرد.

آمریکا چند موشک و شناور متحرک بدون سرنشین حوثی‌ها را هدف قرار داد

این در شرایطی است که سنتکام دو روز پیشتر یعنی روز چهارشنبه شب هجدهم بهمن نیز در دو حمله به منظور دفاع از خود توانسته بود سه موشک شبه‌نظامیان حوثی را نابود کند.

نیروهای آمریکا سه موشک حوثی‌ها را نابود کردند

همچنین حوثی‌ها روز سه‌شنبه ١٧ بهمن، اقدام به شلیک شش موشک ضدکشتی به خطوط کشتی‌رانی بین‌المللی کرده بودند که برخی از آنها در آب فرود آمدند و نیروهای ایالات متحده نیز دست‌کم یک فروند از آنها را سرنگون کردند.

شلیک شش موشک دیگر توسط حوثی‌ها در دریای سرخ؛ آمریکا دستکم یک موشک را سرنگون کرد

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در همان زمان با انتشار گزارشی تأیید کرد که حوثی‌ها، از موشک‌ها و پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی علیه اهداف نظامی و غیرنظامی در سراسر منطقه خاورمیانه استفاده کرده‌‌‌اند و می‌کنند.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا استفاده حوثی‌ها از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در حملات خود را تأیید کرد

براساس این گزارش، تصاویر منتشر شده از موشک‌ها و پهپادهای ساخت جمهوری اسلامی با تسلیحاتی که توسط نیروهای حوثی برای حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و زیرساخت های غیرنظامی و بندری در سراسر منطقه استفاده می‌شود، تطابق کامل دارد.

در این گزارش همچنین آمده که جمهوری اسلامی عمدتا موشک‌های بالستیک کوتاه و میان‌برد و موشک‌های کروز را برای حوثی‌ها ارسال می‌کرده است، ضمن آن که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ میلادی، ایالات متحده و متحدانش دست‌کم ۱۸ کشتی متعلق به جمهوری اسلامی را توقیف کرده‌اند که قصد داشتند اجزای موشک بالستیک و پهپادها، موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و همچنین هزاران تفنگ تهاجمی را به حوثی‌ها برسانند.

در همین ارتباط، ده‌ها تن از اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده از جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا، خواسته‌اند که «با قید فوریت»، انصارالله یمن یا همان حوثی‌ها را به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند.

شماری از قانونگذاران جمهوریخواه آمریکا خواستار شناسایی «فوری» حوثی‌ها به عنوان سازمان تروریستی شدند

به دنبال افزایش حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در نوار غزه به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها، درخواست‌ها برای شناسایی دوباره حوثی‌ها به عنوان تشکیلات ترویستی مطرح شده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز ۲۷ دی‌ اعلام کرد حوثی‌ها ۳۰ روز دیگر، یعنی پیش از پایان بهمن سال جاری، به عنوان یک گروه تروریستی بین‌المللی، در فهرست دولت ایالات متحده از سازمان‌های تروریستی خارجی قرار خواهد گرفت.

صدای آمریکا 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر