۱۴۰۲ بهمن ۱۳, جمعه

حملات آمریکا به مواضع سپاه پاسداران در عراق و سوریه؛ بایدن: پاسخ ما در زمان‌ها و مکان‌های دیگر ادامه خواهد داشت

  حملات آمریکا به مواضع سپاه پاسداران در عراق و سوریه؛ بایدن: پاسخ ما در زمان‌ها و مکان‌های دیگر ادامه خواهد داشت

حمله آمریکا به ۸۵ نقطه علیه عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران 

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن را در عراق و سوریه بامداد شنبه ۱۴ بهمن به وقت محلی هدف حملات هوایی قرار داده است.

براساس این اعلام، نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ نقطه را در این دو کشور با هواپیماهای متعدد، از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز و به منطقه اعزام شده بودند، هدف قرار دادند.

رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه و پس از حمله ارتش آمریکا به مواضع گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران در عراق و سوریه، در بیانیه‌ای گفت: «حملات امروز به دستور من انجام شد و در زمان و مکان‌هایی دیگر، هر کجا که ما بخواهیم، ادامه خواهد داشت.»

جو بایدن افزود: «بعدازظهر جمعه، به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده اهداف و تأسیساتی در عراق و سوریه را که سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن برای حمله به نیروهای آمریکایی استفاده می‌کردند، مورد حمله قرار دادند.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست، اما همه کسانی که به دنبال آسیب رساندن به مردم باشند باید بدانند که اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.»

به گفته سنتکام، در حملات هوایی امروز بیش از ۱۲۵ مهمات دقیق به کار گرفته شد و تأسیساتی شامل ستاد عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، انبارهای راکت‌ و موشک‌، انبارهای هواپیماهای بدون سرنشین، و تأسیسات زنجیره تأمین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منهدم شد.

سنتکام تاکید کرد مراکز مورد هدف قرار گرفته شده نقاطی بودند که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

همزمان، خبرگزاری فرانسه از قول دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، از کشته شدن شش تن از شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در منطقه المیادین در شرق سوریه خبر داد و اعلام کرد دستکم سه تن از آنها شهروند سوریه نیستند.

ساعاتی بعد رسانه‌های منطقه‌ای اعلام کردند که شمار کشته‌های این حملات به بیش از ۱۰ تن و شمار زخمی‌ها به حدود ۲۰ نفر رسیده است.

برخی مقامات آمریکایی می‌گویند حملات روز جمعه آغازی بر حملات تلافی‌جویانه آمریکا به مواضع نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در پی حمله پهپادی منجر به کشته شدن ۳ سرباز آمریکایی در پایگاهی در اردن است.

آسوشیتدپرس پیشتر در روز جمعه از قول یک مقام آمریکایی گزارش داد که ایالات متحده استحکامات دفاعی خود را در پایگاه «برج ۲۲» در اردن، که مورد حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار گرفته بود، تقویت کرده است.

*این خبر به روزرسانی می‌شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر