۱۴۰۲ اسفند ۱۰, پنجشنبه

آخوند موسوی جزایری عضو خبرگان رژیم درباره آیت‌الله شدن خامنه‌ای: پیشنهاد من بود

 آخوند موسوی جزایری عضو خبرگان رژیم درباره آیت‌الله شدن خامنه‌ای: پیشنهاد من بود

آخوند موسوی جزایری
آخوند موسوی جزایری

آخوند موسوی جزایری عضو خبرگان رژیم درباره آیت‌الله شدن خامنه‌ای:

اعلام آیت‌الله شدن آقای خامنه‌ای پس از رهبری ایشان، پیشنهاد من بود

امامره از دنیا رفت و این خیلی موقعیت خطیر و خطرناکی بود، وضعیت خاصی بود

خبرگان اعلام بیعت کردند به آیت‌الله خامنه‌ای یکدفعه به ذهنم رسید چند دقیقه به اخبار نمانده

اگر بعد از رهبری بخواهند حجت‌الاسلام بگویند بسیار دون شأن و نامناسب است

بلافاصله قلم و کاغذ آوردیم و به رئیس صدا و سیما نوشتیم چند دقیقه بعد رادیو را گرفتم

با همان عنوان حضرت آیت‌الله پخش کرد

 

آخوند موسوی جزایری عضو خبرگان ارتجاع-سایت حکومتی دیدبان ۷ اسفند۱۴۰۲:

بیاییم سراغ این‌که سؤال فرمودید خبرگان چه کارهای مهمی تا الآن انجام داده. اعم کارهایش همین مسائلی بود که خدمت شما عرض کردم، ولی یک بار اتفاق افتاد که ما در مجلس خبرگان بودیم و امام (ره) از دنیا رفت و این خیلی موقعیت خطیر و خطرناکی بود، وضعیت خاصی بود،

امام از دنیا رفت یک روز بیشتر طول نکشید. صبح تا ظهر عرض می‌شود مقام رهبری حفظ‌الله وصیتنامه حضرت امام را قرائت کردند و بعدازظهر نوبت رسید به خبرگان که بنشینند و جانشین امام را معین بکنند. وقتی که نشستند دور هم، دو تا نظر بود. یک نظر، هنوز آن متمم تصویب نشده بود که باید فردی باشد. یک صورت این بود که جانشین امام شورایی باشد و یک نظریه این بود که فردی باشد.

بعد که مشخص شد باید فردی باشد، یک ولوله‌ای افتاد بین آقایان که حالا که فردی است و اسم فرد کیست. این‌جا بود که یکی از آقایان درخواست کرد از مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی که شنیدیم شما یک خاطراتی از حضرت امام دارید، در این راستا اگر چیزی دارید، بگویید. ایشان هم دو، سه مورد را بیان کردند که خدمت حضرت امام بودند و به یک مناسبتی حضرت امام سخن از آیت‌الله خامنه‌ای پیش آمده و امام فرموده باشند که ایشان برای رهبری خیلی شایسته است. بعضی گفته بودند چقدر برازنده است به ایشان ریاست جمهوری، امام فرمود ریاست‌جمهوری چیست، ایشان برای رهبری مناسب و شایسته است. و این دو، سه تا خاطره را آقای هاشمی رفسنجانی هم بیان کردند و بعد قرار شد با یک قیام و قعودی تصمیم‌گیری شود.

بعد رأی‌گیری شد و با یک قیام و قعودی، به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامه برکاته.

گوینده- الآن در مخالفان جمهوری اسلامی هم‌چنین ایده‌ای دارند و می‌گویند کسی که فقیه با تجربه و شناخته‌شده که باید جایگزین رهبری باشد، در رسانه‌ها مطرح نیست. نظرتان چیست؟

نباید هم باشد، برای این‌که ترورش می‌کنند. هر کسی که احتمال بدهند، اسراییل و آمریکا که به‌اصطلاح نامزد شده برای چیز، به هر کیفیتی که شده، خودشان را می‌رسانند و ترورش می‌کنند و لذا این صددرصد محرمانه است و به هیچ‌وجه صلاح نیست که مطرح شده بشه که چیز پیشنهاد شده برای رهبری. این بسیار کار غلطی است

- چرا مرحوم هاشمی رفسنجانی اواخر عمرشان بحث شورایی را مطرح می‌کردند برای رهبری؟

نه، من یادم نیست.

- در بعضی از مصاحبه‌هایشان هست.

من یادم نیست که ایشان گفته باشد شورایی و این تعارضی است و آقای هاشمی ارتباطش با رهبری بسیار خوب بود و بسیار با هم صمیمی بودند و تا روز آخر و من از آقای هاشمی چنین چیزی نشنیدم

ـ پس این شایعه‌هایی که می‌شد

نه این‌ها شایعه است.

- در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای، صدا و سیمای جمهوری اسلامی به ایشان حجت‌الاسلام می‌گفتند. بر چه مبنایی یکدفعه آیت‌الله خامنه‌ای مطرح شد؟

آن روز تا نزدیک به مغرب که ما در جلسه بودیم و الحمدلله به کمال خوبی و خوشی و شوق و احساسات این مسأله به پایان ر سید الحمدلله و همه هم اعلام بیعت و وفاداری کردند به آیت‌الله خامنه‌ای. بیرون آمدیم از مجلس و یک سالن دیگری که معمولاً آنجا نماز می‌خواندیم. من در اثنای نماز مغرب بودم که یکدفعه به ذهنم رسید که این مسأله که حالا چند دقیقه هم بیشتر نمانده به وعده خبر و اخبار، معمولاً هم کلمه حجت‌الاسلام را به‌کار می‌برند و این هیچ مناسب نیست با جایگاه رهبری ایشان آیت‌الله خامنه‌ای، از دید ما هم ایشان یک مجتهد مسلم است و در شأن او است عنوان آیت‌الله. این به ذهن من رسید و من خیلی نگران شدم که اگر بعد از رهبری بخواهند حجت‌الاسلام بگویند، بسیار دون شأن و نامناسب است. نماز که تمام شد، بلافاصله قلم و کاغذ آوردیم و نوشتیم خطاب به آقای محمد هاشمی رفسنجانی که آن موقع رئیس صدا و سیما بود؛ نوشتیم از طرف خبرگان. معمولاً پیشنهادی که از طرف خبرگان بود، پنج امضا برایش کافی بود. ۵ امضا یا ۱۰ امضا، ولی پنج امضا هم کافی بود. خیلی خب، خود من اولین نفر امضا کردم، بعدش به یکی دیگر هم دادیم و یک مقدار اظهار ناراحتی کرد که من هنوز وقتی یادم می‌آید، دلم چرکین است و ناراحتم.

- اعضای خبرگان حقوق می‌گیرند؟

ابدا. ما هیچ حقوقی نداریم. گاهی از اوقات آخر سال یک هدیه‌ای می‌دهند که مختصر است.

- هزینه زندگی از کجا تعیین می‌شود؟

از طریق خدا اداره می‌شود. این‌قدر ما مرید داریم، دوستانی داریم که کمکهای مردمی است و از طرق مختلف زندگی تأمین می‌شود.

(سایت دید‌بان رژیم- ۷اسفند ۱۴۰۲)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر