۱۴۰۲ بهمن ۱۵, یکشنبه

حمله آمریکا و بریتانیا به ۳۶ موضع حوثی‌های تحت حمایت ایران

 حمله آمریکا و بریتانیا به ۳۶ موضع حوثی‌های تحت حمایت ایران


آمریکا و بریتانیا به ۳۶ هدف حوثی‌های تحت حمایت ایران حمله کردند

آمریکا و بریتانیا به ۳۶ موضع به حوثی‌های تحت حمایت ایران در ۱۳ نقطه در خاک یمن حمله کردند. حوثی‌ها تهدید کردند به حملات خود ادامه خواهند داد. گروه حماس اعلام کرد بدون توقف نبردهای غزه گروگان‌ها آزاد نخواهند شد.

آمریکا و بریتانیا به ۳۶ موضع حوثی‌های تحت حمایت ایران حمله کردند

یک روز پس از حمله سنگین آمریکا به مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به جمهوری اسلامی در سوریه و عراق، اکنون آمریکا و بریتانیا از حمله‌ای گسترده به مواضع حوثی‌های تحت حمایت ایران خبر دادند. حوثی‌ها نیز پس از چند ساعت قصد داشتند با شلیک یک موشک بالستیک پاسخ بدهند اما این موشک‌ آنها شناسایی و منهدم شده است. 

سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده در خاورمیانه و شمال آفریقا، صبح روز یکشنبه ۱۵ بهمن (۴ فوریه) در پیامی در شبکه اکس (توییتر سابق) از شناسایی و انهدام یک موشک بالستیک ضدکشتی حوثی‌ها خبر داد. 

سنتکام در این پیام آورده است که در ۴ فوریه، حدود ساعت ۴ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده برای دفاع از خود علیه یک موشک کروز ضدکشتی حوثی‌ها که برای شلیک در دریای سرخ آماده شده بود، حمله کردند. 

طبق داده‌های سنتکام نیروهای آمریکایی موشک کروز را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی و منهدم کردند. سنتکام گفته است این اقدام آنها از آزادی کشتیرانی محافظت می‌کند و آب‌های بین‌المللی را برای کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا و کشتی‌های تجاری امن‌تر می‌کند.


سنتکام پیش از انهدام این موشک از حمله‌ای گسترده به مواضع حوثی‌های تحت حمایت ایران خبر داده بود. سنتکام گفته است نیروهای آمریکا و بریتانیا با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند حملاتی را علیه ۳۶ موضع حوثی ها در ۱۳ نقطه در مناطق تحت کنترل آنها انجام دادند. ایران از شورشیان حوثی‌های در یمن حمایت می‌کند.

در ادامه بیانیه سنتکام آمده است مواضع مورد حمله قرار گرفته حوثی‌ها شامل چندین انبار زیرزمینی، اماکن فرماندهی و کنترل، سامانه‌های موشکی، مکان‌های ذخیره و عملیات پهپادها، رادارها و بالگردها بودند.

به گفته سنتکام هدف از این حملات تضعیف قابلیت‌های حوثی‌ها برای ادامه حملات غیرقانونی و غیرمسئولانه آنها به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی و همچنین کشتی‌های تجاری بین‌المللی در دریای سرخ، تنگه باب‌المندب و خلیج عدن بوده است.  

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته است این اقدام مشترک و جمعی پیام واضح و روشنی به حوثی‌ها است که اگر به حملات غیرقانونی خود ادامه دهند، عواقب بیشتری را متحمل خواهند شد. دویچه وله فارسی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر