۱۴۰۲ اسفند ۴, جمعه

کشته‌شدن یک عضو حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

 کشته‌شدن یک عضو حزب‌الله در حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان


بمباران حزب الله وکشته شدن محمد حسن طراف از

 اعضای حزب الله لبنان 


حزب‌الله صبح جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل، مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کریات‌شمونه را با دو پهپاد تهاجمی هدف قرار داد.

حزب‌الله لبنان، جمعه 4 اسفند، اعلام کرد که در پی حملات اسرائیل به جنوب لبنان، یکی از اعضای آن و دو امدادگر وابسته به این گروه کشته شدند.

حزب‌الله در حساب تلگرامی خود با اعلام کشته‌شدن محمد حسن طراف، از اعضای خود، از شهر بلیدا در جنوب لبنان افزود که دو امدادگر به نام‌های محمد اسماعیل و حسین خلیل از شهرک‌های بلیدا و برعشیت نیز طی این حمله کشته شدند.

«خبرگزاری فرانسه» نیز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که این سه نفر در بمباران مرکز دفاع مدنی وابسته به حزب‌الله در جنوب لبنان توسط اسرائیل، کشته شدند.

از سویی ارتش اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه اعلام کرد که با رصد «ورود عوامل مسلح به یک ساختمان نظامی» متعلق به حزب‌الله در شهرک بلیدا در نزدیکی مرز، این ساختمان هدف حمله جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت.

حزب‌الله نیز در پاسخ، از هدف‌ قراردادن دو موضع نظامی اسرائیلی خبر داد.

اداره کل دفاع غیرنظامی در هئیت بهداشتی حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر از اعضای این هیئت در بمباران مستقیم مرکز دفاع غیرنظامی بلیدا از سوی اسرائیل، کشته شدند که منجر به «تخریب این مرکز و تعدادی آمبولانس شد».

طبق گفته منبع امنیتی به «خبرگزاری فرانسه»، حمله شامگاه پنجشنبه اسرائیل به «هیئت بهداشتی شهر بلیدا، 3 کشته و یک زخمی برجای گذاشت».

حزب‌الله اواخر پنج‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به حملات اسرائیل به روستاها و منازل غیرنظامیان که آخرین آن‌ها حمله به مرکز دفاع غیرنظامی بلیدا بود، یکی از پادگان‌های نظامی اسرائیل در بلندی‌های جولان اشغالی را هدف شماری از موشک‌ها قرار داد».

حمله موشکی به مقر فرماندهی ارتش اسرائیل

حزب‌الله صبح جمعه در بیانیه دیگری اعلام کرد که در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل، « مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کریات‌شمونه را با دو پهپاد تهاجمی هدف قرار داد».
در تبادل بمباران میان اسرائیل و حزب الله در پنجشنبه، این گروه بسیاری از مواضع و مراکز تجمع سربازان اسرائیلی را هدف قرار داد.

کشته‌شدن دو عضو حزب‌الله

در یکی از حملات اسرائیل به شهرک کفر رمان در روز پنج‌شنبه، دو نفر از اعضای حزب‌الله کشته شدند.

حملات هوایی اسرائیل به جنوب لبنان در شامگاه پنج‌شنبه 26 بهمن، شدت گرفت به طوری که به کشته‌شدن دست‌کم 10 غیر نظامی و 5 نفر از اعضای حزب‌الله و جنبش امل شامل یک مسئول نظامی انجامید.

در حالی که از زمان آغاز تنش‌های اخیر از 4 ماه قبل درجنوب لبنان، 276 نفر شامل 191 عضو حزب‌الله و 44 غیر نظامی کشته شدند، ارتش اسرائیل از کشته‌شدن 10 سرباز و 6 غیر نظامی خبر داده است.

العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر