۱۴۰۲ بهمن ۱۹, پنجشنبه

گزارش اطلاعاتی آمریکا از جزئیات حمایت تسلیحاتی گسترده ایران از حوثی‌ها

 گزارش اطلاعاتی آمریکا از جزئیات حمایت تسلیحاتی گسترده ایران از حوثی‌ها


تهدیدات دریائی در دریای سرخ از جانب حوثی ها 

حوثی‌ها در حملات اخیر خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عمان، از موشک بالستیک ضد کشتی «عاصف» با برد 250 مایل و وزن بیش از 1000 پوند که شباهت زیادی به موشک ایرانی «فاتح 110» دارد و همچنین موشک «قدس 4»استفاده کردند

اگرچه ایالات متحده در گذشته بارها حمایت تسلیحاتی ایران از حوثی‌های یمن را مورد تاکید قرار داده بود، اما مستقیماً تهران را به دست داشتن در حملات فزاینده اخیر حوثی‌ها به کشتی‌های باری در دریای سرخ، متهم نکرده بود.

گزارش جدید منتشرشده توسط دستگاه اطلاعاتی دفاعی آمریکا «دی‌آی‌ای» به عنوان مسئول جمع‌آوری اطلاعات برای وزارت دفاع «پنتاگون» و جامعه اطلاعاتی آمریکا، در سایت خود از جزئیات این شکل از حمایت ایران از حوثی‌ها، پرده برداشت.

براساس این گزارش، ایران زرادخانه متنوع و بزرگی از تسلیحات را در اختیار حوثی‌ها قرار داده که موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد و میان‌برد و همچنین موشک‌های کروز را شامل می‌شود.

این سرویس اطلاعاتی تاکید کرد که این شکل حمایت ایران از حوثی‌ها از سال 2015 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رهگیری 18 کشتی قاچاق تسلیحات

این سرویس فاش ساخت که آمریکا دست‌کم 18 کشتی ایرانی را در فاصله سال‌های 2025 تا 2023 که در حال قاچاق سلاح از جمله قطعات موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و هزاران تفنگ تهاجمی برای حوثی‌ها بودند، رهگیری کرده است.

بر اساس این اطلاعات، حوثی‌ها در حملات اخیر خود به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و خلیج عمان در تلاش برای حمله به اسرائیل، از موشک بالستیک ضد کشتی

«عاصف» با برد 250 مایل و وزن بیش از 1000 پوند که شباهت زیادی به موشک ایرانی «فاتح 110» دارد و همچنین موشک «قدس 4»استفاده کردند.

حوثی‌ها در حمله به پهپادهای آمریکایی در نزدیکی یمن و خلیج عمان از موشک «صقر» نیز استفاده کردند.

حوثی‌ها از 19 نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های تجاری درحال تردد در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده‌ و مدعی هستند که این کشتی‌ها با اسرائیل مرتبط بوده یا عازم بنادر این کشور هستند.

در مقابل نیروهای آمریکایی و بریتانیایی چندین حمله علیه پایگاه‌های شبه‌نظامیان حوثی در یمن انجام دادند.

همچنین ارتش آمریکا به تنهایی چندین انبار اسلحه، پهپاد و موشک‌های آماده شلیک را هدف قرار داده است.

در پی حملات غرب علیه حوثی‌ها، این شبه‌نظامیان با تهدید حمله به کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی در منطقه اعلام کردند، که منافع دو کشور به «هدف مشروعی» برای آنان تبدیل شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر