۱۴۰۲ اسفند ۷, دوشنبه

یک گروه عراقی با گلایه از خیانت‌ها اعلام کرد که توقف حملات، «تاکتیکی» بود و «طوفان» در راه است

یک گروه عراقی با گلایه از خیانت‌ها اعلام کرد که توقف حملات، «تاکتیکی» بود و «طوفان» در راه است

گروه عراقی نجبا نیابتی های رژیم ایران

بنابر اعلام رسانه‌ها در ایران، دبیرکل «جنبش نُجَباء» عراق در بیانیه‌ای توقف حملات گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی به مواضع آمریکایی‌ها را «تاکتیکی موقت» دانست‌ و تهدید کرد که «طوفان در راه است.»

در این بیانیه که دفتر«نُجَباء» در تهران نسخه‌ای از آن را در اختیار خبرگزاری‌های ایران قرار داده آمده است که «خروج آمریکا از عراق از طریق گفت‌وگو یک توهم است.»

این گروه عضو «مقاومت اسلامی عراق» بر همین اساس اعلام کرده که توقف حملات، تاکتیکی موقت برای «بازیابی موقعیت و آرایش نیروها» بوده که به دلیل «وجود مزدوران و خائنین که برخی اطلاعات مقاومت را به آمریکایی‌ها دادند» اتخاذ شد و ادعا کرد که «این آرامش قبل از طوفان است.»

پس از حمله نیروهای شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی به پایگاه آمریکایی در اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده، سنتکام، ۱۴ بهمن ماه اعلام کرد عوامل نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به آن را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داده است.

سنتکام تاکید کرد مراکز هدف قرار گرفته شده نقاطی بودند که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.
پس از این حملات بود که گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی از جمله مقاومت عراق، اقدامات خود علیه پایگاه‌ها و مواضع آمریکا را متوقف کردند.

خبرگزاری رویترز ۲۹ بهمن به نقل از منابعی گزارش داد که اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در ۲۹ ژانویه (۹ بهمن ماه) با نمایندگان چندین گروه مسلح در فرودگاه بغداد، کمتر از ۴۸ ساعت پس از آن که واشنگتن این گروه‌ها را به قتل سه سرباز آمریکایی در پایگاه برج ۲۲ در اردن متهم کرد، ملاقات کرد.

به گفته این منابع، قاآنی به گروه‌های تحت نفوذ حکومت ایران گفت که با ریختن خون‌ آمریکایی‌ها، ریسک پاسخ سنگین آمریکا، از جمله حمله به فرماندهان ارشد آنها، تخریب زیرساخت‌های کلیدی یا حتی انتقام‌جویی مستقیم علیه ایران وجود دارد.

در گزارش رویترز آمده بود که همه به جز یک گروه بلافاصله با درخواست قاآنی موافقت کردند و روز بعد کتائب حزب الله اعلام کرد که حملات را تعلیق می‌کند. یک گروه کوچک‌تر اما بسیار فعال، نُجَباء، گفت که به حملات خود ادامه خواهد داد، با این استدلال که نیروهای ایالات متحده «تنها با زور آنجا را ترک خواهند کرد.»

ایالات متحده، گروه مقاومت اسلامی در عراق را مسئول حمله مرگ‌بار منجر به کشته‌شدن سه سرباز آمریکا می‌داند و در نخستین دور از حملات تلافی‌جویانه خود علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی در عراق و سوریه، بیش از ۴۰ تن از آنها را کشته است.

گروه‌های شیعه نیابتی جمهوری اسلامی طی سال‌های گذشته حملات متعددی علیه مواضع و پایگاه‌های آمریکا در منطقه انجام داده‌اند اما شدت و تعدد این حملات پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به جنوب اسرائیل افزایش چشمگیری داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر