۱۴۰۲ دی ۱۶, شنبه

واکنش فرمانده سپاه به ائتلاف دریایی آمریکا: برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم

 واکنش فرمانده سپاه به ائتلاف دریایی آمریکا: برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم


پاسدار سلامی سرکرده پاسداران رژیم

اظهارات سلامی در پی اعلام تشکیل ائتلاف پاسدار سلامی سرکرده پاسداران رژیم دفاعی دریایی با نام «نگهبان شکوفایی» از سوی امریکا و موافقت 22 کشور برای مشارکت در آن به منظور حفاظت از ناوبری تجاری در دریای سرخ بیان شده است.

در ادامه تهدیدها علیه خطوط اصلی کشتیرانی به‌ویژه در دریای سرخ و حملات شبه‌نظامیان حوثی وابسته به ایران به ده‌ها کشتی تجاری که منجر به تشکیل یک ائتلاف بین المللی دریایی توسط ایالات متحده آمریکا شد سپاه پاسداران موضع چالش‌جویانه و تهدیدآمیز جدیدی را علیه این ائتلاف اتخاذ کرد.

در این رابطه حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، شنبه 16 دی، گفت: «ما برای شکست نخوردن تلاش نمی‌کنیم، برای شکست دادن دشمنان قدرت‌سازی می‌کنیم.»
به گزارش رسانه‌های ایران، سلامی صبح شنبه 16 دی، در مراسم الحاق ناو «ابومهدی المهندس» و 100 شناور موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه در بندرعباس گفت: «امروز در یک نبرد همه‌جانبه با دشمن رو به رو هستیم».
سلامی در این سخنرانی که از تلویزیون دولتی نیز پخش شد افزود: «نیروی دریایی باید ما بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و ایستایی در شعاع‌های نزدیک و نیمه دور برای دشمن آسیب زاست و باید از این منطقه دور شود».
سلامی در سخنان خود مشخصا «نام دشمن» موردنظر را ذکر نکرد اما اظهاراتش در پی اعلام تشکیل ائتلاف دفاعی دریایی با نام «نگهبان شکوفایی» از سوی امریکا و موافقت 22 کشور برای مشارکت در آن به منظور حفاظت از ناوبری تجاری در دریای سرخ بیان شده است.

نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه، پنج‌شنبه 14 دی، اعلام کرد که یک قایق هدایت شونده حامل مواد منفجره حوثی‌ها در دریای سرخ منفجر شد، اما کیلومترها از ناوگان آمریکایی فاصله داشت. یک فرمانده ناوگان خاطرنشان کرد که این قایق به اندازه کافی به هیچ کشتی نزدیک نبوده است که بتواند خسارت جانی یا مالی وارد کند. او در ادامه گفت که این یک حمله شبه‌نظامیان حوثی ناموفق بوده است.

پیشتر، نیروهای آمریکایی روز یک‌شنبه 10 دی، دو موشک بالستیک ضد‌کشتی شلیک شده توسط حوثی‌ها به سوی یک کشتی کانتینربر در دریای سرخ را چند ساعت پس از تلاش چهار قایق برای حمله به همان کشتی سرنگون کردند. این حمله باعث شد تا نیروهای آمریکایی در واکنشی تند به حوثی ها در دریا آتش گشوده و با غرق کردن سه قایق آنها 10 شبه‌نظامی را بکشند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیشتر تاکید کرده بود که حوثی‌ها به دلیل حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ نباید منتظر هشدار دیگری از سوی آمریکا و متحدانش باشند.

پنتاگون نیز در حال توسعه طرح‌های دقیق برای بازدارندگی حوثی ها از جمله اسکورت کشتی‌ها و بمباران زمینی برجسته‌ترین گزینه‌ها هستند.
حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر 2023 میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، ده‌ها حمله را علیه کشتی‌های تجاری عازم اسرائیل یا متعلق به اسرائیل انجام داده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر