۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

اسرائیل باند فرودگاه مورد استفاده حزب‌الله در جنوب لبنان را بمباران کرد

 اسرائیل باند فرودگاه مورد استفاده حزب‌الله در جنوب لبنان را بمباران کرد


باند فرودگاه جنوب لبنان مورد استفاده حزب الله بمباران شد

پرچم در حال اهتزار ایران در عکس‌های برداشته‌شده از باندهای این فرودگاه قابل مشاهده است.

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داد، ارتش اسرائیل، پنج‌شنبه 5 بهمن، باند اصلی هواپیماهای حزب‌الله و ایران را در منطقه قلعه جابر که برای حملات هوایی علیه اسرائیل استفاده می‌شد، هدف حمله قرار داد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع، سپتامبر گذشته عکس‌هایی را فاش کرد که پایگاه هوایی مشترک حزب‌الله و ایران در جنوب لبنان، در 20 کیلومتری مرز اسرائیل را نشان می‌دهد.

در این تصاویر، پرچم در حال اهتزار ایران در باندهای این پایگاه هوایی که از سوی حزب‌الله برای طراحی حملات استفاده می‌شود، قابل مشاهده است.

آژیر خطر در شمال اسرائیل

از سویی ارتش اسرائیل جمعه 6 بهمن در «تلگرام» اعلام کرد که آژیر خطر در شمال اسرائیل در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمد، بدون این که به جزئیات بیشتر اشاره کند.
ارتش اسرائیل پنج‌شنبه از بمباران چند هدف نظامی متعلق به حزب‌الله در صور و المغیره در جنوب لبنان خبر داد.

تهدید علیه لبنان

از سوی دیگر در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل آمده است که یسرائیل کاتز، وزیر خارجه در جریان دیدار با آنتونیو تایانی، همتای ایتالیایی خود در قدس غربی به لبنان هشدار داد در صورت عدم عقب‌نشینی حزب‌الله از مرز با شمال اسرائیل، متحمل ضربه نظامی «جبران ناپذیر» خواهد شد.

طبق این بیانیه کاتز از تایانی به خاطر تلاش‌ها و فعالیت‌های ایتالیا علیه حامیان مالی حماس در اروپا تشکر کرده و خواستار ادامه اقدامات علیه حامیان حماس در اروپا و ایتالیا شد. او ضمن درخواست از وزیر امور خارجه ایتالیا برای همکاری با دولت لبنان به‌منظور خارج‌کردن حزب الله از جنوب لبنان، نسبت به جنگی که آسیب هنگفتی به شهروندان لبنانی وارد می‌کند، به حزب‌الله هشدار داد.

اسرائیل با توجه به درگیری‌های خود با عوامل حزب‌الله در مناطق مرزی دو کشور از زمان آغاز جنگ غزه، خواهان عقب‌نشینی عوامل حزب‌الله به پشت رودخانه لیطانی است ولی حز‌ب‌الله با این امر مخالفت ورزیده و حسن نصرالله، هشدارهای اسرائیل از طریق طرف‌های میانجی را نیز رد می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر