۱۴۰۲ بهمن ۸, یکشنبه

نیروی دریایی آمریکا: ادامه حملات ما علیه حوثی‌ها به اقدامات ایران بستگی دارد

 نیروی دریایی آمریکا: ادامه حملات ما علیه حوثی‌ها به اقدامات ایران بستگی دارد


کشتی آمریکائی در دریا سرخ 

یک ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل گروه حوثی مورد حمایت حکومت ایران ده‌ها حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها انجام داده است

در حالی که شبه‌نظامیان حوثی یمن برای سومین ماه متوالی به حملات خود علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ ادامه داده و امنیت ناوبری بین‌المللی در این آبراه مهم را تهدید می‌کنند، نیروی دریایی آمریکا بر ادامه ماموریت خود برای حفاظت از کشتی‌ها ادامه تاکید کرد.

کارلوس دل‌تورو، وزیر نیروی دریایی آمریکا، توضیح داد که کشورش به حملات خود به پایگاه‌های حوثی‌ها ادامه می‌دهد و خاطرنشان کرد که مدت این عملیات بستگی به اقدامات ایران دارد که از این گروه حمایت می‌کند.

دل‌تورو در گفت‌وگو با «بی‌بی‌سی» روز یکشنبه 8 بهمن گفت: «شاید باید از ایران در مورد مدت زمان عملیات بپرسیم، زیرا به حمایت مالی حوثی‌ها و تامین تسلیحات آنها ادامه می‌دهد.»

او افزود: «امیدوارم و انتظار دارم که این امر به طور نامحدود ادامه نیابد.»

وزیر نیروی دریایی آمریکا با اشاره به اینکه واشنگتن همچنین به تلاش‌های دیپلماتیک برای تضمین صلح در منطقه ادامه می‌دهد، گفت کشورش خواستار «حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل دو کشوری» است.

او در عین حال با بیان اینکه «حماس نمی تواند در نوار غزه در قدرت بماند»، ادامه داد: «جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به صراحت گفته که باید در رابطه با حماس به عدالت دست یابیم و در عین حال کمک‌های بشردوستانه را به فلسطینی ها برسانیم.»

گفتنی است از 19 نوامبر گذشته (2023) یعنی بیش از یک ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در 7 اکتبر، گروه حوثی مورد حمایت حکومت ایران ده‌ها حمله پهپادی و موشکی علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ به بهانه حمایت از فلسطینی‌ها انجام داده است.

در 18 دسامبر، واشنگتن اعلام کرد که یک ائتلاف نظامی چندملیتی دریایی تحت عنوان «نگهبان سعادت» با هدف مقابله با این حملات ایجاد کرد.

این ائتلاف از 12 ژانویه تاکنون چندین حمله علیه مواضع نظامی حوثی‌ها در صنعا، حدیده، تعز، حجه و صعده انجام داده است که چندین کشور دیگر نیز در آن شرکت داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر