۱۴۰۲ دی ۱۷, یکشنبه

نتانیاهو: جنگ در غزه تا تحقق اهداف ادامه دارد؛ حزب الله از حماس درس عبرت بگیرد

نتانیاهو: جنگ در غزه تا تحقق اهداف ادامه دارد؛ حزب الله از حماس درس عبرت بگیرد



وزیر امنیت ملی اسرائیل موضوع کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را «مساله وقت» دانست

 در حالی که جنگ غزه وارد چهارمین ماه خود شده، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه 17 دی، بر ادامه جنگ در نواز غزه تاکید کرد.

نتانیاهو در آغاز جلسه دولت گفت که پیامش به دوستان و دشمنان یکسان است، و جنگ تا زمان تحقق اهداف و عدم تکرار اتفاقات هفت اکتبر به پایان نخواهد رسید. او به «حزب الله» لبنان هشدار داد تا از حماس «درس عبرت» بگیرد.

هم‌زمان، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل، موضوع کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه را «مساله وقت» دانست و با تاکید بر ضرورت «مهاجرت دواطلبانه» مدعی شد صدها هزار فلسطینی آماده مهاجرت از غزه هستند.

این وزیر اسرائیلی هفته گذشته بدون توجه به موضع آمریکا که این خواست او را محکوم کرد مساله «مهاجرت» فلسطینیان رو دوباره مطرح کرد.

بن گویر سه‌‌شنبه شب گذشته، در رسانه اجتماعی «ایکس» نوشت: «آمریکا بهترین دوست ما است، اما ما پیش از هر چیز منافع دولت اسرائیل را در نظر می‌گیریم. مهاجرت صدها هزار فلسطینی از غزه، به ساکنان شهرک‌های مجاور نوار غزه اجازه بازگشت با امن به خانه‌هایشان را می‌هد و از سربازان اسرائیلی محافظت می‌کند.»

او همچنین در پاسخ به انتقاد آمریکا در مورد درخواست کوچاندن فلسطینی‌ها گفت: «اسرائیل ستاره‌ای از ستاره‌های پرچم آمریکا نیست.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر