۱۴۰۲ دی ۲۴, یکشنبه

واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به حملات علیه حوثی‌ها

 واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به حملات علیه حوثی‌ها

ایروانی نمایده رژیم ولایت فقیه در سازمان ملل 

ایروانی: اقدام آمریکا و بریتانیا اعلان جنگ علیه یمن بود.

پس از اینکه تهران حملات مشترک آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها را محکوم کرد، امیر سعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، آمریکا و بریتانیا را به «اعلان جنگ علیه مردم یمن» متهم کرد.

سعید ایروانی در گفت‌وگویی با «نیوزویک» تاکید کرد: «هر کشوری که در حملات بعدی شرکت کرده یا کند ممکن است خود را در معرض خطر بالقوه قرار دهد».

او گفت: «حملات واشینگتن نقض آشکار حاکمیت یمن، قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است که در نهایت به منزله اعلان جنگ علیه یمن است.»

وی همچنین با اشاره به ادامه جنگ اسرائیل از 7 اکتبر در غزه، این حملات را نشان‌دهنده اقدامات موفقیت‌آمیز اسرائیل برای کشاندن آمریکا به جنگ مستقیم و گسترش درگیری به سایر مناطق منطقه دانست.

او گفت: «دریای سرخ از چه زمانی به یک منطقه ناامن تبدیل شد و چه عواملی در این دگرگونی نقش داشتند؟»

بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که منطقه، به ویژه دریای سرخ، شاهد حملات بیشتری از سوی حوثی‌ها باشد که ممکن است تجارت بی‌المللی را تحت تاثیر قرار دهد.

حوثی‌ها از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر 2023 گروه‌های فلسطینی و اسرائیل، به بیش از 27 کشتی‌ تجاری در حال تردد در دریای سرخ حمله کردند.

پس از آن، ایالات متحده در 18 دسامبر 2023 با ابتکاری که با هدف مقابله با حملات حوثی‌ها که کشتی‌های تجاری به اسرائیل را از طریق دریای سرخ به مقصد و از اسرائیل از طریق دریای سرخ هدف قرار می‌دهند، تأسیس یک ائتلاف نظامی چندملیتی دریایی با عنوان «پاسداری از رفاه» را اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر