۱۴۰۲ بهمن ۶, جمعه

یک نفتکش متعلق به شرکت «ترافیگورا» بر اثر حمله حوثی‌ها در آب‌های مقابل عدن آتش گرفت

 یک نفتکش متعلق به شرکت «ترافیگورا» بر اثر حمله حوثی‌ها در آب‌های مقابل عدن آتش گرفت



گروه حوثی مورد حمایت ایران در یمن جمعه اعلام کرد نفتکش «مارلین لواندا» که مدعی است متعلق به بریتانیا است را با موشک ضدکشتی در خلیج عدن هدف گرفته است

بر اثر حمله حوثی‌ها در شامگاه جمعه 6 بهمن، یک نفتکش متعلق به شرکت «ترافیگورا» مورد اصابت قرار گرفته و در آب‌های نزدیک به سواحل یمن دچار آتش‌سوزی شد.

شرکت کشتیرانی «ترافیگورا» شامگاه جمعه اعلام کرد نفتکش «مارلین لواندا» که برای این شرکت کار می‌‌کند هنگام عبور از آبراه دریای سرخ مورد اصابت یک موشک قرار گرفته است.

این شرکت افرود که « از ابرازهای آتش‌نشانی برای مهار و خاموش کردن زبانه‌های آتش که در یکی از مخازن محموله نفتکش شعله‌ور شده، استفاده شده است» و تلاش خدمه برای مهار آتش در این نفتکش همچنان ادامه دارد.

از سویی یحیی سریع، سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که این گروه به نفتکش «مارلین لواندا»(MARLIN LUANDA) که آن را تحت مالکیت بریتانیا دانسته، حمله کرده و آن را با موشک ضدکشتی مورد اصابت قرار داده است.

سخنگوی نظامی حوثی‌ها گفت که این نفتکش در حمله این گروه مورد اصابت مستقیم موشک قرار گرفته و دچار حریق شد.

پیش از آن سازمان امنیت دریایی بریتانیا «آمبری» نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع حادثه‌ای در فاصله 60 مایل دریایی از جنوب شرقی عدن در یمن دریافت کرده است.

به‌دنبال آن سازمان «آمبری» در گزارش خود تایید کرد که یک کشتی در فاصله 60 مایل دریایی از جنوب شرقی عدن در یمن بر اثر اصابت موشک پرتاب شده از سوی حوثی‌ها، دچار آتش‌سوزی شده است.

پیش از آن نیز نیروی دریایی بریتانیا از وقوع دو انفجار جدید توسط شبه‌نظامیان حوثی در نزدیکی یک نفتکش در شرق تنگه باب المندب خبر داده بود.

مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا ضمن تایید ایمنی خدمه این کشتی، اعلام کرد که حمله جدید حوثی‌ها در روز جمعه خسارت‌های جانی در بر نداشته است.

در همین راستا ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» جمعه 6 بهمن گزارش داد که نیروهای تحت فرماندهی آن یک موشک ضدکشتی که حوثی‌ها به سوی ناوشکن «کارنی» پرتاب کرده بودند را سرنگون کرده‌اند.

همزمان با آن نیز نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد جمعه تاکید کرد که ایالات متحده ادامه حملات حوثی‌ها در دریای سرخ را نمی‌پذیرد.

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل نیز گفت که کشورش در پیامی، «غیرقابل قبول» بودن حملات حوثی‌ها و ضرورت متوقف کردن آن را برای ایران توضیح داده است. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر